Prima pagină
  • Prima pagină
  • ECONOMIE
  • Violeta Alexandru: Termen până pe 15 august pentru implementarea mecanismului de depunere a documentelor în format electronic

Violeta Alexandru: Termen până pe 15 august pentru implementarea mecanismului de depunere a documentelor în format electronic

29 iulie 2020 ECONOMIE


Casa Națională de Pensii Publice, Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Sociale și Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă au termen până la 15 august să implementeze mecanismul prin care cetățenii și persoanele juridice pot depune în format electronic documentele necesare, a scris, pe pagina sa de Facebook, ministrul Muncii și Protecției Sociale, Violeta Alexandru, citată de Agerpres. „Un singur drum pentru serviciile oferite de Ministerul Muncii – aceasta este schimbarea pe care am cerut-o în relația cu beneficiarii drepturilor de pensie (Casa Națională de Pensii Publice), de ajutoare sociale (Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Sociale) sau de măsuri active de ocupare (Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă). Au termen până la 15 august să implementeze mecanismul prin care cetățenii și persoanele juridice pot depune în format electronic documentele necesare și, după analiza acestora și emiterea deciziei de acordare a dreptului, sunt programați (la o dată și oră stabilită de comun acord) pentru a-și ridica decizia/înscrisul final. O singură dată vin la instituție”, a precizat ministrul.

Violeta Alexandru a subliniat că prima instituție care a răspuns deja nevoilor persoanelor fizice care doresc să depună documente în format electronic este Casa Națională de Pensii Publice, prin deschiderea unei secțiuni pe site-ul CNPP, la: https://www.cnpp.ro/web/guest/depunere-cereri-si-documente/persoane-fizice, unde orice cetățean poate adresa cererea pentru dreptul la pensie sau pentru ajutorul de deces.

„Trebuie doar să completeze datele personale și să încarce documentele necesare (cererea pentru înscriere la pensie, carnetul de muncă, adeverințe de vechime în muncă etc.). Solicitantul selectează cărei case teritoriale de pensii se adresează. Aceste documente sunt analizate de departamentele de resort din cadrul casei teritoriale de pensii respective și, în cazul în care sunt necesare informații suplimentare, comunicarea va continua prin email. Când se emite decizia de pensionare, solicitantul este programat la sediul casei județene pentru a se verifica conformitatea documentelor cu originalul și identitatea petentului, respectiv pentru a ridica decizia de pensionare”, a explicat Violeta Alexandru.

Ea a adăugat că aceste prime servicii sunt deja disponibile persoanelor fizice, urmând ca până la 15 august și restul serviciilor, inclusiv cele destinate persoanelor juridice, să fie accesibile în format electronic. „Rezultat: timp câștigat, evitarea aglomerației la sediul instituțiilor, eficientizarea comunicării cu publicul. Comunicarea electronică cu instituțiile MMPS rămâne doar o opțiune a solicitanților, aceștia putându-se prezenta în continuare, ca și până acum, la sediul instituțiilor pentru soluționarea cererii lor”, a mai scris Violeta Alexandru.


Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *