Rețele sociale

PROFESIA CONTABILĂ

CNSU a adoptat Hotărârea nr. 37/2020 privind stabilirea unor măsuri de limitare a răspândirii infecțiilor cu SARS CoV-2 la nivelul spațiilor/activităților unde există un risc crescut de infectare

Comitetul Național pentru Situații de Urgență (CNSU) a aprobat Hotărârea nr. 37/2020 privind stabilirea unor măsuri de limitare a răspândirii infecțiilor cu SARS CoV-2 la nivelul spațiilor/activităților unde există un risc crescut de infectare.

Radio CECCAR FM

Comitetul Național pentru Situații de Urgență (CNSU) a aprobat Hotărârea nr. 37/2020 privind stabilirea unor măsuri de limitare a răspândirii infecțiilor cu SARS CoV-2 la nivelul spațiilor/activităților unde există un risc crescut de infectare. Prin acest document, în baza analizei specialiștilor, CNSU a făcut următoarele propuneri:

  • Instituirea obligativității purtării măștii de protecție, în anumite intervale orare, pentru toate persoanele prezente în spațiile publice deschise stabilite prin hotărâre a comitetului județean sau al Municipiului București pentru situații de urgență, cu avizul direcției de sănătate publică;
  • Spațiile și intervalele orare se stabilesc luând în considerare probabilitatea creșterii numărului persoanelor prezente concomitent în spațiile și în intervalele orare respective, ca efect al desfășurării unor activități individuale sau de grup;
  • Se exceptează de la această măsură următoarele persoanele care desfășoară activități fizice intense sau în condiții de muncă solicitante, cum sunt temperaturile ridicate sau umiditatea crescută, și copiii cu vârsta mai mică de 5 ani;
  • Interzicerea comercializării și consumului produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice în spațiile special destinate, dispuse  în exteriorul clădirilor unde se desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice, în  intervalul  orar 23.00-06.00;
  • În afara intervalului menționat, operatorii economici care desfășoară aceste activități au obligația să ia măsuri pentru limitarea numărului de clienți la numărul locurilor pe scaune, precum și a oricăror activități care presupun interacțiunea fizică între clienți, inclusiv dansul;
  • Interzicerea desfășurării activității cu publicul pentru operatorii economici din domeniul jocurilor de noroc, în intervalul orar 23.00-06.00;
  • Pentru plaje, distanța mai mică de 2 metri între persoane/șezlonguri este permisă numai pentru soți și copii însoțiți de adulți (părinți, bunici).

  Citiți mai multe în CECCAR Business Magazine.

ECONOMIE

Opinia CECCAR privind propunerea de reducere a pragului de 500.000 de euro pentru aplicarea impozitului pe veniturile microîntreprinderilor

Radio CECCAR FM

Fantezii fiscale cu microîntreprinderi: Când „specialiștii” văd în 15,75% marja de profit net un paradis al avantajelor fiscale

CECCAR, în calitate de reprezentant al intereselor profesiei contabile din România, se adresează astăzi decidenților responsabili cu elaborarea politicilor economice și fiscale printr-un apel fundamentat pe analize detaliate și pe experiența vastă a membrilor organismului profesional. Subliniem importanța esențială a menținerii pragului actual de 500.000 de euro pentru aplicarea regimului de impozitare pe veniturile microîntreprinderilor. Această măsură nu doar că sprijină sustenabilitatea și dezvoltarea microîntreprinderilor, ci și facilitează o mai bună conformare fiscală în rândul acestui segment vital al economiei. Prin urmare, solicităm păstrarea acestui prag, reflectând, astfel, angajamentul comun către un cadru fiscal predictibil, echitabil și eficient, care să promoveze creșterea economică și stabilitatea financiară în România.

Într-un peisaj economic în continuă schimbare, înțelegerea profundă a politicilor fiscale și a impactului acestora asupra creării unui mediu propice creșterii economice și durabilității devine esențială pentru succesul afacerilor, pentru succesul economic al unei țări. Recent, anumite discursuri din spațiul public și recomandări promovate de autoproclamați „specialiști” sugerează că la exact 15,75% marjă de profit net zace un fabulos avantaj fiscal. Acest număr magic, considerat ca biletul de aur către nirvana fiscală ar trebui eliminat pentru a păstra echilibrul natural al ecosistemului fiscal. În realitate, a sugera că există un procent magic, precum 15,75%, care să garanteze avantaje fiscale semnificative, reprezintă o simplificare excesivă și potențial înșelătoare a politicilor economice și fiscale.

Într-o lume în care algebra se întâlnește cu fiscalitatea, să explorăm cum un simplu prag – 15,75% marjă de profit net – își face apariția ca protagonist într-un scenariu fiscal inedit. Această poveste începe cu o ipoteză aparent simplistă: pentru a beneficia de aceeași sarcină fiscală în regimul de impozitare a profitului sau a venitului microîntreprinderilor, o rată de impozit pe profit de 16%, la o marjă de profit net de 15,75%, în condiții de neutralitate a ajustărilor fiscale la rezultatul contabil, se transformă prin meșteșuguri matematice, într-un impozit de 3% din venituri.

În lumea reală, o marjă de profit net de 15,75% ar reprezenta mai degrabă un ideal realizabil pentru mulți antreprenori din multe industrii, și nu o poartă către numeroase avantaje fiscale. În calitate de profesioniști contabili – cei care înțelegem și vorbim limbajul afacerilor –, simțim nevoia să aducem o perspectivă echilibrată și informată asupra acestei teme. Explorăm, în continuare, implicațiile acestui punct de referință, ținând cont de diversele marje de profit net pe industrie, pentru a promova un discurs echilibrat și informat între factorii de decizie ai politicilor fiscale, antreprenori și părțile interesate.

Marja profitului net reprezintă procentul de profit care rămâne din veniturile totale ale unei companii după ce toate cheltuielile, inclusiv taxele, au fost scăzute. Marja de profit net este un barometru esențial al performanței financiare a unei companii, oferind o imagine clară a modului în care firma transformă veniturile în profit net.

Însă marja profitului net variază semnificativ în funcție de industrie, dimensiunea afacerii și eficiența operațională. Spre exemplu, un raport al New York University privind marjele din SUA (o jurisdicție cu un sistem fiscal considerat a fi unul dintre cele mai performate la nivel global), emis în ianuarie 2024, a arătat că marja medie de profit net este de 8,54%, respectiv 7,59% (fără a include sectorul financiar-bancar). Dar asta nu înseamnă că marja de profit net ideală se va alinia cu această valoare. O abordare universală nu este cea mai bună modalitate de a stabili obiective pentru profitabilitatea unei afaceri. Unele companii, în mod inerent, au o marjă a profitului net ridicată sau o marjă scăzută, aceasta depinzând de industria în care activează. Analizând pe industrii, în general marja profitului net este inferioară valorii de 15,75%, cu câteva excepții (exemplu: bănci – 30,89%, petrol/gaze producție și exploatare – 28,26%, petrol/gaze distribuție 23,59%, software (divertisment) – 20,35%, software (sisteme și aplicații) – 19,14%, tutun –  27,52%, transport feroviar – 23,52%). Și pentru a ne convinge că această situație nu este una particulară pentru jurisdicția SUA, am apelat la inteligența artificială pentru o analiză statistică a marjei profitului net la nivel global. Aceasta a reliefat că la nivelul semestrului 1 al anului 2023, doar pentru industria financiar-bancară, farmaceutică, tehnologie (software) și real estate se înregistrează în medie o marjă a profitului net superioară valorii de 15,75%.

Or, în condițiile existenței acestor evidențe, cum poate fi susținută ideea că aplicarea sistemului de impozitare pe veniturile microîntreprinderilor ar putea deschide pentru acestea automat „paradisul avantajelor fiscale”? Aceasta mai ales în contextul în care unele industrii în care marja profitului net ar depăși valoarea de 15,75% sunt deja exceptate de la aplicarea impozitului pe veniturile microîntreprinderilor, prin efectul legii. În funcție de sectorul de activitate, sarcina fiscală pe microîntreprinderi poate fi chiar mai mare decât sarcina fiscală pe firmele plătitoare de impozit pe profit.

Practica europeană privind elaborarea politicilor bazate pe dovezi este esențială, asigurând că deciziile care modelează viitorul se sprijină pe fundamentul solid al datelor obiective și analizelor aprofundate bazate pe știință. Și totuși, când vine vorba despre impozitarea microîntreprinderilor, nu se mai respectă principiul de bază al elaborării politicilor publice, nefiind prezentată publicului nicio analiză fundamentată care să susțină recomandarea de reducere drastică a numărului de firme care să fie impozitate pe venitul microîntreprinderilor.

În esență, ceea ce trebuie avut în vedere este că sistemul de impozitare ar trebui conceput astfel încât să fie echitabil, asigurând că toate entitățile contribuie la bugetul de stat într-un mod proporțional cu capacitatea lor economică. Iar pentru a analiza echitatea sistemului fiscal, raportat la capacitatea economică, este relevant să luăm ca referință marja profitului net specifică fiecărei industrii. Logica profesională a unui specialist în politici fiscale ne-ar conduce spre a analiza în ce măsură companiile din industriile în care valoarea de reper la nivel global a marjei profitului net depășește 15,75%, prag considerat că ar asigura un avantaj fiscal, reușesc să fie la fel de profitabile și în România, mai precis să contribuie în mod echitabil la bugetul statului în care își generează veniturile. Este posibil să avem o adevărată revelație. Sau nu. Doar cei care dețin astfel de informații ne pot confirma sau infirma. Deci trebuie să ne asigurăm că nu ne ducem după fentă la cules de „peanuts” fiscale, ci că folosim busola competenței pentru a descoperi comorile ascunse ale politicii fiscale care contează cu adevărat.

Cunoscători ai provocărilor cu care se confruntă antreprenorii care dețin microîntreprinderi, putem confirma că aceștia argumentează ferm, prin prisma costului de oportunitate, în favoarea unui sistem de impunere simplificat, bazat pe o rată fixă aplicată veniturilor, deoarece acesta minimizează sarcina administrativă și elimină factori care pot genera creșterea costurilor. Aceasta chiar în condițiile în care sarcina fiscală pe care trebuie să o suporte poate fi mai mare pentru unii antreprenori care își desfășoară activitatea în sectoare în care marja profitului net este inferioară pragului de 15,75%. Un astfel de sistem elimină complexitatea și incertitudinea asociate cu calculul profitului impozabil, permițându-le antreprenorilor să se concentreze pe creșterea și dezvoltarea afacerii. De asemenea, reduce riscul de neconformare fiscală, o preocupare constantă pentru microîntreprinderi, care se străduiesc să navigheze prin labirintul legislației fiscale complexe și să facă față tsunamiului modificărilor aduse acesteia. Prin urmare, adoptarea unui regim fiscal clar și ușor de aplicat sprijină nu doar sustenabilitatea microîntreprinderilor, ci și conformarea fiscală și transparența. Un sistem fiscal simplificat este esențial pentru a asigura că microîntreprinderile, fără a fi copleșite de povara administrativă, pot deveni un pilon stabil al mediului de afaceri din România, contribuind efectiv la bunăstarea economică și socială.

În concluzie, având în vedere importanța vitală a microîntreprinderilor în economia noastră și provocările pe care le întâmpină în navigarea prin sistemele fiscale complexe, considerăm că este oportun să se mențină regimul simplificat de impozitare pe veniturile microîntreprinderilor, păstrând pragul de 500.000 de euro. Subliniem că o eventuală înlocuire a acestui sistem cu unul bazat pe impozitarea profitului ar putea adăuga dificultăți semnificative și ar crește riscul de neconformare fiscală voluntară pentru un număr considerabil de microîntreprinderi, segment esențial al economiei, care este, totodată, și cel mai vulnerabil.

Despre CECCAR

Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România este unul dintre cele mai mari organisme profesionale europene din domeniul financiar-contabil. Cu o istorie ce a început să se scrie acum mai bine de o sută de ani, CECCAR reprezintă și gestionează profesia contabilă din România, fiind, totodată, unul dintre cei mai importanți furnizori de formare profesională în domeniul financiar-contabil din țara noastră, dezvoltând permanent atât programe de educație inițială – pentru cei care se pregătesc să devină experți contabili și contabili autorizați –, precum și programe de dezvoltare profesională continuă pentru membrii săi – experți contabili și contabili autorizați. CECCAR, singurul organism profesional care oferă șansa obținerii calificărilor de expert contabil și contabil autorizat, are peste 47.000 de membri și colaborează permanent cu instituțiile și autoritățile de reglementare pentru dezvoltarea profesiei contabile, în interes public.

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

Noutăți fiscale europene din buletinul de știri emis de ETAF – 25 martie 2024

Radio CECCAR FM

etaf

Rezultatele reuniunii Consiliului European din perioada 21-22 martie

Liderii UE s-au întâlnit la Bruxelles joi și vineri, 21-22 martie. În prima zi a summitului, liderii UE au adoptat concluzii privind războiul din Ucraina, securitatea și apărarea, situația din Orientul Mijlociu, extinderea și reformele, migrația, pregătirea și reacția la situații de criză și semestrul european.  Concluziile reiterează hotărârea UE de a continua să ofere Ucrainei și poporului său tot sprijinul politic, financiar, economic, umanitar, militar și diplomatic necesar atât timp cât este necesar. Concluziile subliniază, de asemenea, că UE și statele sale membre ar trebui să accelereze și să intensifice furnizarea întregii asistențe militare necesare, inclusiv aprovizionarea Ucrainei cu muniție. În ceea ce privește Orientul Mijlociu, liderii UE și-au exprimat profunda îngrijorare cu privire la situația umanitară catastrofală din Gaza. Ei au cerut o pauză umanitară imediată care să conducă la o încetare a focului durabilă, eliberarea necondiționată a tuturor ostaticilor și furnizarea de asistență umanitară și au cerut guvernului israelian să nu demareze operațiunea terestră la Rafah, unde peste un milion de palestinieni se refugiază. În cele din urmă, ei au dat undă verde deschiderii negocierilor de aderare cu Bosnia și Herțegovina. În a doua zi, liderii au discutat despre relațiile externe și agricultură.

Comisia Europeană discută despre votul în unanimitate în materie de impozitare în comunicarea privind extinderea

Comisia Europeană a discutat despre posibilitatea de a trece de la votul în unanimitate la votul cu majoritate calificată (VMC) privind impozitele și alte aspecte, ca parte a unei comunicări privind reformele preliminare extinderii și revizuirile politicilor publicate miercuri, 20 martie. Având în vedere că Albania, Bosnia și Herțegovina, Georgia, Moldova, Muntenegru, Macedonia de Nord, Serbia, Turcia și Ucraina dețin statutul de candidate la UE, comunicarea analizează implicațiile unei Uniuni Europene mai mari în patru domenii principale: valori, politici, buget și guvernanță. „Întrebările privind capacitatea UE de a acționa există deja într-o Uniune de 27 de state membre. Acest lucru se referă în special la regulile privind votul în unanimitate în cadrul Consiliului. Dacă majoritatea deciziilor sunt luate acum cu majoritate calificată în Consiliu, în unele domenii, deciziile trebuie luate în unanimitate în Consiliu, așa cum este cazul impozitelor, al politicii externe și al anumitor aspecte sociale. Într-o Uniune mai mare, unanimitatea va fi și mai dificil de atins, cu riscuri sporite de blocare a deciziilor de către un singur stat membru”, a scris Comisia Europeană. Comunicarea reamintește că tratatele UE prevăd deja așa-numitele „clauze pasarelă” care permit trecerea de la votul în unanimitate, la votul cu majoritate calificată în cadrul Consiliului în domenii-cheie, care pot fi activate printr-o decizie unanimă fie din partea Consiliului Uniunii Europene, fie a Consiliului European. Recunoscând rezistența unor state membre care se tem de izolare în aspecte de interes național strategic esențial, Comisia Europeană a declarat că o posibilă cale de urmat ar putea fi combinarea activării „clauzelor pasarelă” cu măsuri de protecție adecvate, de exemplu, concluziile Consiliului European care prevăd posibilitatea ca unul sau mai multe state membre să invoce motive excepționale de interes național pentru a continua discuțiile cu scopul de a ajunge la o soluție satisfăcătoare sau să sesizeze Consiliul European pentru a delibera pe această temă. Comisia a declarat că va efectua revizuirile politicii de preaderare la începutul anului 2025 și va face propuneri de reformă substanțiale în sectoare individuale.

Comisia Europeană publică un raport economic privind impozitarea favorabilă creșterii economice într-un mediu cu inflație ridicată

Direcția generală de afaceri economice și monetare a Comisiei Europene a publicat miercuri, 20 martie, un raport economic care se concentrează pe provocările și posibilele soluții legate impozitarea recurentă a bunurilor imobile și a muncii în perioadele cu inflație ridicată. Autorii susțin că impozitele recurente pe proprietate sunt printre impozitele cel mai puțin dăunătoare creșterii. Dacă acestea se bazează pe valori ale proprietății, atunci sunt necesare actualizări periodice ale bazei fiscale pentru a păstra potențialul de venituri și eficiența economică, precum și tratamentul egal al contribuabililor. În același timp, actualizarea valorilor proprietăților ar putea duce la creșteri bruște și mari ale datoriilor privind impozitul când inflația este ridicată, ceea ce ar putea spori rezistența la reformele care vizează transferul impozitării către bunuri imobile. În opinia autorilor, practicile care vizează creșterea frecvenței și reducerea costului actualizării valorilor proprietăților și a scutirilor temporare de taxe pe proprietate pot contribui la depășirea acestei rezistențe crescute. Rezistența poate fi legată și de aspectele de lichiditate pentru numărul deloc mic de contribuabili care dețin proprietăți, dar au venituri relativ scăzute. Rezistența în aceste cazuri ar putea fi tratată prin posibilitatea amânării impozitelor sau prin măsuri de reducere a impozitelor specifice și testate pentru gospodăriile cu venituri mici, potrivit documentului. „Ideea de impozitare a muncii pentru persoanele cu venituri mici este, de asemenea, importantă pentru a sprijini creșterea favorabilă incluziunii, deoarece angajații cu venituri mici reacționează mai sensibil la stimulentele de muncă în marja de participare (adică decizia de a lucra sau nu)”, au constatat autorii.

Pascal Saint-Amans recomandă ca noile resurse pentru bugetul UE să fie mai extinse în ceea ce privește taxele la frontierele externe

Într-un raport privind politicile publicat joi, 21 martie, Pascal Saint-Amans, fost director al Centrului pentru politică și administrare fiscală (CTPA) din cadrul OCDE și membru nerezident al grupului de experți Bruegel, a examinat pachetul revizuit de noi propuneri de resurse proprii pentru bugetul UE în 2023 și a propus noi idei, inclusiv explorarea ideii de taxe la frontierele externe. „Dacă nu avansăm, punem în pericol capacitatea UE de a continua să-și finanțeze proiectele existente, în special într-un moment în care creșterea ratei dobânzii va îngreuna rambursarea atât a capitalului, cât și a dobânzii”, a scris Saint-Amans. În opinia sa, pachetul revizuit pentru 2023 este „pragmatic și avansează în direcția potrivită, dar nu merge suficient de departe”. Pascal Saint-Amans a salutat în special decizia Comisiei de a nu reveni la ideea unei taxe europene pentru serviciile digitale (DST) ca substitut al acordului OCDE. Dincolo de necesitatea urgentă de a conveni asupra acestui pachet, dezbaterea privind resursele proprii ar trebui să se concentreze, în opinia sa, pe întrebarea dacă UE va fi capabilă să-și construiască resurse proprii veritabile bazate pe politici fiscale comune. În acest sens, impozitul minim global de 15% ar fi putut oferi o oportunitate de a împărți în mod egal unele resurse la nivelul UE ca o resursă proprie veritabilă, a spus acesta. Dacă perspectiva unor noi resurse proprii provenite din impozite armonizate rămâne puțin probabilă din cauza cerinței de unanimitate în ceea ce privește deciziile privind aspectele fiscale, el a recomandat explorarea modului în care alte frontiere fiscale externe ale UE ar putea fi o modalitate de a trece la noi resurse proprii veritabile. De exemplu, în domeniul impozitului pe venitul persoanelor fizice, stabilirea unei taxe comune de ieșire pentru rezidenții țărilor UE care se mută în străinătate pentru a evita plata impozitelor pe câștigurile de capital ar putea servi scopului de a proteja bazele de impozitare ale țărilor UE și de a dezvolta o nouă resursă proprie, a spus el. Acest lucru ar putea fi luat în considerare și în domeniul impozitării averii sau al taxelor de succesiune. În loc să armonizeze taxele, ceea ce se dovedește dificil, concentrarea pe protejarea veniturilor membrilor UE prin frontiere comune ar putea dezlănțui o parte din potențial, a concluzionat Pascal Saint-Amans.

Un nou document de lucru al OCDE privind elaborarea regimurilor fiscale simplificate în anumite țări

Marți, 19 martie, OCDE a publicat un nou document de lucru care compilează informații privind regimurile fiscale simplificate existente într-un grup de țări OCDE și non-OCDE (Argentina, Brazilia, Columbia, Costa Rica, Franța, Ungaria, Italia, Mexic, Africa de Sud, Tunisia, Uruguay). Regimurile fiscale simplificate vizează încurajarea respectării obligațiilor fiscale și formalizării întreprinderilor prin reducerea costurilor de conformitate fiscală și prin perceperea unor rate de impozitare mai mici în comparație cu sistemul fiscal standard. Aceste regimuri vizează, de obicei, microîntreprinderile și întreprinderile mici și percep impozite pe o bază fiscală presupusă care încearcă să aproximeze veniturile impozabile prin mijloace indirecte. Ele pot fi deosebit de relevante în cazul în care venitul impozabil real este dificil sau costisitor de evaluat cu exactitate. Documentul identifică practicile comune adoptate în țările examinate și oferă mai multe exemple de bune practici observate în aceste regimuri. Documentul evidențiază, de asemenea, principalele provocări observate în general în regimurile fiscale simplificate studiate, care ar putea submina rolul acestor regimuri în stimularea formalizării întreprinderilor și în consolidarea respectării obligațiilor fiscale în timp. Potrivit autorilor, elaborarea și administrarea optime ale unui regim fiscal simplificat necesită o evaluare periodică și bazată pe dovezi pentru a verifica coerența regimului și dacă obiectivele acestuia au fost îndeplinite. „Regimurile fiscale simplificate necesită o atenție suplimentară din partea decidenților în materie de politică fiscală și a administrațiilor fiscale”, concluzionează OCDE.

David Bradbury va demisiona din funcția de director adjunct al CTPA de la OCDE

Directorul adjunct al Centrului OCDE pentru politică și administrare fiscală (CTPA), David Bradbury, a anunțat luni, 18 martie, într-o postare pe LinkedIn, că își părăsește poziția după aproape 10 de ani în cadrul organizației din motive personale și se întoarce în Australia. Bradbury a fost numit director adjunct al CTPA în aprilie 2023, când Manal Corwin a devenit director al CTPA. Dl Bradbury a jucat un rol esențial în realizarea proiectului BEPS al OCDE/G20 în 2015, a raportului interimar din 2018 al Grupului operativ privind economia digitală și a acordului fiscal internațional de referință din 2021, care a fost convenit de mai mult de 140 de jurisdicții și a dus la crearea impozitului minim global care a intrat în vigoare la 1 ianuarie 2024. „Următoarele trei luni, îmi respect angajamentul față de OCDE și îmi continui activitatea . Dincolo de asta, sunt încântat de perspectiva de a face față unor noi provocări și fac următorii pași în carieră cu o minte deschisă și o dorință continuă de a aduce o contribuție”, a scris David Bradbury.

Raportul anual al ETAF pentru 2023

Luni, 18 martie, European Tax Adviser Federation (ETAF) și-a publicat raportul anual în cadrul căruia își prezintă principalele activități desfășurate în 2023. „În această ediție, am pus accentul pe activitatea noastră privind pachetul de măsuri pentru combaterea spălării banilor, raționalizarea dispozițiilor de raportare fiscală ale UE, pachetul TVA-ul în era digitală, DAC8, propunerea pentru un sistem fiscal bazat pe sediul social (HOT) pentru IMM-uri, întreprinderile din Europa: Propunerea privind cadrul general pentru impozitare (BEFIT), noul cadru general propus pentru propunerea de „reducere mai rapidă și mai sigură a impozitelor reținute la sursă” (FASTER) și propunerea Directivei privind prețurile de transfer. 2023 a fost, de asemenea, un an plin de evenimente, cu două conferințe ETAF, participarea noastră la Simpozionul fiscal al UE și la conferințele anuale ale Observatorului fiscal al UE, congresele membrilor noștri, precum și alte întâlniri cu oficiali din domeniul fiscal și părți interesate.”, menționează ETAF.  „Privind în perspectivă anul 2024, un an crucial marcat de alegerile europene, ETAF își menține angajamentul de a promova norme fiscale echilibrate și juste, de a sprijini modernizarea sistemului fiscal internațional și de a promova profesii fiscale puternice, independente și reglementate în întreaga Europă”, a declarat președintele ETAF, Philippe Arraou.

Conferința ETAF din 17 aprilie 2024Către un sistem fiscal european mai simplu, mai raționalizat și mai adaptat pentru viitor

Pentru a vă înregistra la eveniment, accesați acest link.

14:00-17:00

@ Sofitel Brussels Europe, place Jourdan 1, 1040 Bruxelles

Având în vedere că se apropie alegerile europene, este momentul perfect pentru a ne angaja într-o reflecție colectivă asupra viitorului sistemului fiscal al UE. Această conferință va reuni experți în domeniul fiscal și oficiali ai UE pentru a analiza cum ar trebui să arate politicile fiscale ale viitoarei Comisii Europene, precum și perspectivele de viitor pentru consilierii fiscali din Uniunea Europeană. Cu această ocazie, ETAF va prezenta, de asemenea, manifestul său pentru alegerile UE, subliniind mai multe cereri esențiale către următorul Parlament European și Comisia Europeană pentru a se asigura că sistemul fiscal al UE este mai simplu, mai raționalizat și mai adaptat pentru viitor.

Program:

13:30 – Discurs introductiv și prezentarea manifestului ETAF de către președintele ETAF, Philippe Arraou

13:45 – Primul panel de discuții: Ce politici fiscale vor fi aplicate în cadrul următoarei Comisii Europene?

  • Benjamin Angel, director Impozitare directă, coordonare fiscală, analiză economică și evaluare, DG TAXUD din cadrul Comisiei Europene;
  • Panayiotis Nicolaides, director de cercetare, Observatorul fiscal al UE;
  • Bart Van Coile, președinte, Institutului belgian pentru consilieri fiscali și contabili (ITAA).

Moderator: Elodie Lamer, jurnalist fiscal, Tax Notes

14:55 – Al doilea panel de discuții: Perspective viitoare pentru consilierii fiscali din UE

  • Pascal Saint-Amans, fost director CTPA, OCDE, cercetător nerezident la Bruegel, partener la Brunswick;
  • Sean Bray, director de politici europene, Tax Foundation Europe;
  • Florin Toma, expert contabil, membru al Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR).

Moderator: Jacomien van den Hurk, Director EU Public and Regulatory Affairs la PwC

15:55 – Observații finale prezentate de Philippe Arraou, președintele ETAF

Mai mulți vorbitori vor fi anunțați în curând! Conferința va fi, transmisă în direct și va beneficia de interpretare simultană în limbile română, engleză și germană.

Declinarea responsabilității:
Acest buletin de știri conține informații despre politicile și evoluțiile fiscale europene colectate din documente oficiale, audieri, conferințe și presă. Acesta nu reflectă poziția oficială a ETAF și nici nu ar trebui să fie considerată drept declarație scrisă în numele ETAF.

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR Prahova: Pentru Dumneavoastră, Doamnelor, ediția a XII-a

Radio CECCAR FM

Miercuri, 13 martie, CECCAR Filiala Prahova, în parteneriat cu Camera de Comerț și Industrie Prahova, au organizat evenimentul Pentru Dumneavoastră, Doamnelor… Lumină, bucurie și speranță… la feminin, un concept original, dedicat femeilor. Evenimentul a avut loc la sediul Camerei de Comerț și Industrie Prahova, sala Europa, și a reunit 120 de doamne și domnișoare din comunitatea prahoveană – antreprenoare de succes din județ.

Aflat la cea de-a XII-a ediție, evenimentul a reunit reprezentante din domenii-cheie de activitate, vitale pentru o dezvoltare sustenabilă a societății: administrație, învățământ, cultură, sectorul medical, presă. De asemenea, la eveniment au participat Excelența Sa Déborah Leticia Ojeda Valedón, Ambasador Extraordinar și Plenipotențiar al Republicii Cuba în România, Rodica Paraschiv, deputat și Cezara Dafinescu, actriță a teatrului și cinematografiei românești.

Alături de Cornel Nițu, președintele CECCAR Filiala Prahova, la eveniment au participat Ionel Dinu, viitorul președinte al Consiliului Filialei CECCAR Prahova, Ion Iancu, director executiv, cât și doamne – experți contabili și contabili autorizați.

Evenimentul a inclus un program diversificat, incluzând prezentări de modă pentru copii și adolescenți, momente artistice și tombole, toate însoțite de discuții pe teme de actualitate din sănătate, moda, frumusețe, educație, precum și pe tema esențială a contribuției și impactului femeii în societatea noastră.

Sursa foto: www.prahovabusiness.ro

Continuare

Trending