Prima pagină
  • Prima pagină
  • ECONOMIE
  • Consiliul Concurenței: Companiile pot acționa coordonat astfel încât să evite deficitul de produse esențiale

Consiliul Concurenței: Companiile pot acționa coordonat astfel încât să evite deficitul de produse esențiale

24 martie 2020 ECONOMIE


Companiile pot acționa coordonat în actuala situație de criză generată de pandemia de coronavirus, astfel încât să evite deficitul de produse esențiale și să asigure o distribuție echilibrată a acestora, a transmis autoritatea de concurență, informează Agerpres. „De exemplu, comercianții cu amănuntul își pot coordona atât transporturile de marfă, pentru a asigura aprovizionarea de produse de bază din toate domeniile, cât și livrările la domiciliu pentru persoanele care nu își pot părăsi locuințele. De asemenea, companiile trebuie să se asigure că produsele lor sunt disponibile la prețuri competitive”, susțin reprezentanții Consiliului Concurenței.

În acest context, administratorii platformelor de comerț online pot impune măsuri pentru limitarea creșterilor nejustificate ale prețurilor pentru produsele și serviciile de bază. De asemenea, legislația în domeniul concurenței permite producătorilor să stabilească prețuri maxime pentru produsele lor, ceea ce ar putea fi util pentru a limita creșterea nejustificată a prețurilor la nivelul distribuției.

„Consiliul Concurenței urmărește foarte atent comportamentul companiilor și atrage atenția că nu va ezita să ia măsuri în cazul în care acestea se angajează în practici abuzive (cum ar fi stabilirea prețurilor excesive) sau de tip cartel”, avertizează reprezentanții instituției.

Aceste acțiuni ale Consiliului Concurenței sunt în concordanță cu politica comună adoptată de Comisia Europeană și Autoritățile Naționale de Concurență prin Rețeaua Europeană de Concurență (European Competition Network – ECN), privind aplicarea regulilor de concurență în timpul crizei provocate de coronavirus.


Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *