Rețele sociale

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR se alătură vocilor care susțin necesitatea elaborării unor informații standardizate referitoare la sustenabilitate, prin aderarea la Alianța SASB

Radio CECCAR FM

La sfârșitul lunii ianuarie a.c., Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România a devenit membru al Alianței SASB, care funcționează sub egida Fundației SASB, o organizație nonprofit înființată în 2011 cu scopul de a finanța, administra și supraveghea Consiliul SASB (Consiliul pentru Standarde de Contabilitate pentru Sustenabilitate). Ca parte a eforturilor sale de a susține necesitatea elaborării unor informații standardizate referitoare la sustenabilitate, CECCAR este primul organism profesional din Europa care s-a alăturat Alianței.

În contextul tendințelor actuale de tranziție de la serviciile tradiționale de contabilitate la o raportare integrată, care oferă atât informații financiare, cât și nefinanciare, precum și ținând cont de anvergura din ce în ce mai mare a preocupărilor legate de sustenabilitate și responsabilitate corporativă, apartenența la Alianța SASB aduce beneficii reale profesioniștilor contabili din România din perspectiva dezvoltării bunelor practici pentru integrarea acestor informații în procesele existente.

Contabilitatea sustenabilității, cunoscută, de asemenea, drept contabilitatea socială sau raportarea nefinanciară, este o subcategorie a contabilității financiare care se concentrează pe prezentarea informațiilor nefinanciare, cu privire la performanța firmei, părților externe interesate, precum potențialilor investitori, creditorilor și altor autorități. Aceasta reprezintă activitățile care au un impact direct asupra societății, mediului și performanței economice ale unei organizații.

SASB are misiunea de a elabora standarde specifice pentru prezentarea informațiilor pe aspecte de mediu, sociale și de guvernanță, facilitând astfel comunicarea între companii și investitori, permițându-le acestora să ia decizii bine fundamentate, care conduc la creșterea sustenabilității și îmbunătățirea creării de valoare pe termen lung.

În 2017, Fundația FASB a lansat Alianța SASB, un nou program de apartenență care promovează necesitatea unor prezentări de informații referitoare la sustenabilitate mai utile pentru procesul decizional și mai eficiente din punctul de vedere al costurilor. Alianța SASB cuprinde două grupuri – unul destinat organizațiilor (administratori de active, proprietari de active, emitenți și furnizori de servicii) și unul destinat persoanelor fizice (profesioniști din domeniul finanțelor, investițiilor, sustenabilității, misiunilor de asigurare și juridic).

Organizațiile care se alătură SASB au o oportunitate unică de a afla noi informații atât de la SASB, cât și de la ceilalți membri cu privire la așteptările în continuă schimbare în legătură cu informațiile semnificative referitoare la sustenabilitate. Prin întâlniri și dialoguri exclusive între membri, companii multinaționale de top și organisme profesionale, SASB susține membrii din categoria organizațiilor să dezvolte capacitățile personalului lor, să identifice cele mai bune practici și să analizeze utilizarea informațiilor semnificative referitoare la sustenabilitate. Prin aderarea la Alianța SASB, organizațiile susțin prezentări de informații standardizate referitoare la sustenabilitate care îndeplinesc nevoile investitorilor, reducând, în același timp, povara asupra emitenților. Alianța SASB este un program al Fundației SASB, care oferă pieței educație și resurse ce promovează utilizarea standardelor SASB și contabilitatea în domeniul sustenabilității.

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR Maramureș: Întâlniri cu elevii care vor participa la faza județeană a Concursului de cultură și educație financiar-contabilă, ediția a II-a

Radio CECCAR FM

În perioada 1-5 aprilie, președintele Filialei CECCAR Maramureș, conf. univ. dr. Constantin Cucoșel, a participat la întâlniri cu elevii de la cinci licee din județul Maramureș, ocazie cu care s-au discutat aspecte privind regulamentul de organizare a celei de-a II-a ediții a Concursului de cultură și educație financiar-contabilă. Concursul este organizat de Ministerul Educației, în parteneriat cu Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România. Întâlnirile au avut loc la Liceul Tehnologic „Marmația” din Sighetu Marmației, Liceul din Borșa, Liceul Teologic Penticostal din Baia Mare, Colegiul Economic „Nicolae Titulescu” din Baia Mare și Liceul Tehnologic Agricol „Alexiu Berinde” din Seini.

Faza județeană a competiției, desfășurată cu sprijinul inspectoratelor școlare județene, este programată să se desfășoare la data de 19 aprilie a.c. Concursul susține educația tinerilor în domeniul financiar-contabil și își propune să contribuie la formarea noilor generații de profesioniști în domeniu. Competiția se adresează elevilor de liceu, din clasele a XI-a, filieră tehnologică, profil Servicii, calificarea profesională Tehnician în activități economice, oferindu-le oportunitatea de a-și demonstra și dezvolta cunoștințele teoretice și aplicative într-un cadru competitiv stimulativ.

Cu această ocazie au fost prezentate rolul și importanța CECCAR în formarea viitorilor profesioniști contabili și etapele necesare accesului la profesie.

(Copyright foto: ltmarmatia.ro) 

Galerie foto

CECCAR Maramureș: Întâlniri cu elevii care vor participa la faza județeană a Concursului de cultură și educație financiar-contabilă, ediția a II-a
CECCAR Maramureș: Întâlniri cu elevii care vor participa la faza județeană a Concursului de cultură și educație financiar-contabilă, ediția a II-a
CECCAR Maramureș: Întâlniri cu elevii care vor participa la faza județeană a Concursului de cultură și educație financiar-contabilă, ediția a II-a

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR a publicat traducerea în limba română a seriei privind managementul calității dedicată întreprinderilor mici, elaborată de IAASB

Radio CECCAR FM

În decembrie 2020, Consiliul pentru Standarde Internaționale de Audit și Asigurare (IAASB) a emis trei standarde privind managementul calității noi și revizuite care consolidează și modernizează abordarea firmei cu privire la managementul calității:

• Standardul Internațional privind Managementul Calității (ISQM) 1,

• ISQM 2, Revizuirea calității misiunilor, și

• ISA 220 (revizuit), Managementul calității pentru un audit al situațiilor financiare.

În acest context a fost emisă seria privind managementul calității: implementarea de către întreprinderile mici, concepută pentru a oferi sprijin practic firmelor mici în ceea ce privește implementarea ISQM 1 și ISQM 2, precum și standardele și amendamentele conexe.

Partea I-a este dedicată pregătirii pentru noile standarde de management al calității, iar Partea a II-a elaborării unui plan de implementare dedicat.

Seria include discuții și exemple ilustrative referitoare la firmele mici. Nu uitați că termenul „firmă” este definit pentru a include și un practician individual. Firmele mici se prezintă sub diferite dimensiuni și activează în baza a numeroase structuri diferite. Tratarea tuturor posibilităților diferite nu ar fi posibilă, dar seria are în vedere următoarele scenarii posibile:

• Practician individual fără personal

• Practician individual cu personal și

• Firmă cu 2-5 parteneri cu personal.

Documentele sunt elaborate pentru a oferi sfaturi și îndrumări pentru o implementare practică și tratează:

● identificarea obiectivelor dumneavoastră referitoare la calitate;

● realizarea procesului dumneavoastră de evaluare a riscurilor la adresa calității;

● identificarea răspunsurilor existente la acele riscuri la adresa calității (cunoscute și ca politici și/sau proceduri ori „controale”); și

● implementarea, documentarea și comunicarea sistemului dumneavoastră de management al calității (SOQM-ului).

Documentele sunt disponibile în limba română pe site-ul CECCAR, secțiunea Publicații–Organisme internaționale–Norme Profesionale și ghiduri.

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

Prof. univ. dr. Robert-Aurelian Șova, vicepreședinte al CECCAR, reales membru al Consiliului ETAF

Radio CECCAR FM

Adunarea Generală a membrilor European Tax Adviser Federation (ETAF) s-a reunit la Bruxelles pentru a-și alege noua conducere și a discuta strategia organismului pentru 2024, aceea de a urmări și de a evalua toate inițiativele UE în domeniul fiscal și pe probleme profesionale. Cu acest prilej, prof. univ. dr. Robert-Aurelian Șova, expert contabil și vicepreședinte al CECCAR, a fost reales ca membru în Consiliul ETAF pentru un nou mandat.

Înființată în decembrie 2015, ETAF este o organizație europeană care reunește 215.000 de profesioniști în domeniul fiscal din Franța, Germania, Belgia, România, Ungaria, Austria și Croația. Principalele obiective urmărite de ETAF sunt: furnizarea de opinii specializate în domeniul fiscal factorilor decizionali ai UE, promovarea bunei legiferări în domeniul fiscal, îmbunătățirea standardelor de calitate și a cunoștințelor profesioniștilor din domeniu, contribuirea la combaterea abuzurilor fiscale și a activităților ilegale, urmărirea elaborării unor reglementări profesionale sustenabile, creșterea transparenței, protejarea confidențialității și independenței profesiei și sprijinirea întreprinderilor într-un mediu globalizat.

În vederea îndeplinirii acestor obiective, ETAF colaborează strâns cu factorii decizionali de la nivelul UE, participând la consultările și ședințele relevante, promovează dialogul între structurile UE și părțile interesate, elaborează propuneri și pune în legătură actorii principali din domeniul fiscal, profesional și mediul de afaceri.

Continuare
PROFESIA CONTABILĂacum 4 ore

CECCAR Maramureș: Întâlniri cu elevii care vor participa la faza județeană a Concursului de cultură și educație financiar-contabilă, ediția a II-a

PROFESIA CONTABILĂacum 4 ore

CECCAR a publicat traducerea în limba română a seriei privind managementul calității dedicată întreprinderilor mici, elaborată de IAASB

ECONOMIEacum 5 ore

A fost stabilită Procedura de implementare a Programului IMM Plus

ECONOMIEacum 5 ore

ANAF: Dotarea cu AMEF, obligatorie și la automatele comerciale

ECONOMIEacum 5 ore

A doua ediție din acest an a programului de titluri de stat Fidelis, marcată de trei recorduri

PROFESIA CONTABILĂacum o zi

Prof. univ. dr. Robert-Aurelian Șova, vicepreședinte al CECCAR, reales membru al Consiliului ETAF

PROFESIA CONTABILĂacum o zi

Ghid de inițiere în 5 pași pentru o tranziție sustenabilă a IMM-urilor

PROFESIA CONTABILĂacum o zi

Schimbarea paradigmei în business: Raportarea de sustenabilitate și rolul activ al profesioniștilor contabili în asigurarea competitivității afacerilor în lanțul de valoare global

ECONOMIEacum o zi

MF propune noi reglementări privind înregistrarea în contabilitate a unor impozite

ECONOMIEacum o zi

ANAF propune extinderea listei bunurilor care fac obiectul monitorizării prin Sistemul RO e-Transport

Teodor Brates
ÎNREGISTRĂRIacum 2 zile

Economia la bani mărunți – Ediția din 16.04.2024

ECONOMIEacum 2 zile

FMI a revizuit în scădere estimările privind creșterea economiei românești în acest an

Trending