Prima pagină

Românii și bulgarii, pe ultimul loc în UE la achizițiile online, în 2018

3 decembrie 2019 ECONOMIE


Doar o cincime dintre români au făcut achiziții online în 2018, față de o medie de 60% înregistrată în Uniunea Europeană (UE), arată datele publicate de Oficiul European de Statistică (Eurostat), citate de Agerpres. Campionii achizițiilor online din UE au fost, anul trecut, locuitorii din Danemarca (84%), Marea Britanie (83%), Olanda (80%), Suedia (78%) și Germania (77%).

La polul opus, cu cele mai reduse procentaje, s-au situat: Croația (35%), Cipru (32%), Bulgaria (21%) și România (20%).

La nivelul UE, 60% dintre persoanele cu vârste între 16 și 74 de ani au făcut achiziții online în 2018, față de 32% în 2008.

Deși numărul bărbaților care fac cumpărături online este ușor mai ridicat decât cel al femeilor, în perioada 2008 – 2018 ponderea celor care achiziționează online a crescut mai mult în rândul femeilor, respectiv de la 30% în 2008, la 59% în 2018. În rândul bărbaților, majorarea a fost de la 35% în 2008 la 61% în 2018.

În intervalul 2008 – 2018, procentajul celor care fac achiziții online în UE a crescut la toate categoriile de vârstă, dar în special în rândul utilizatorilor de internet cu vârste între 16 și 24 de ani (de la 40% în 2008, la 72% în 2018) și a celor între 25 și 34 de ani (de la 46% în 2008 la 78%, în 2018).


Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *