Prima pagină
  • Prima pagină
  • ECONOMIE
  • Ministrul Transporturilor: Românii ar putea circula, cu restricții de viteză, de la Sibiu la Nădlac pe autostradă până la sfârșitul anului

Ministrul Transporturilor: Românii ar putea circula, cu restricții de viteză, de la Sibiu la Nădlac pe autostradă până la sfârșitul anului

8 noiembrie 2019 ECONOMIE


Autostrada Lugoj-Deva lotul 3 ar putea fi dată în trafic anul acesta cu restricții de viteză și tonaj, după repoziționarea aparatelor de reazem la podul peste Mureș, a declarat ministrul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, Lucian Bode, citat de Agerpres. „(…) Până la sfârșitul anului putem lua în discuție tronsonul de autostradă Lugoj-Deva lotul 3, care se prezintă în următorul stadiu, vorbesc de cei 21 de kilometri: s-a depus un raport de expertiză pe componenta de drum, iar recomandarea din partea expertului este să se dea în trafic cei 21,1 kilometri de autostradă cu restricții de viteză și de tonaj. În acest moment se derulează procedurile pentru expertiza pe poduri, respectiv consolidări și în această perioadă se lucrează la podul peste Mureș pentru repoziționarea aparatelor de reazem. Este un contract în derulare de aproximativ 70.000 de euro. Termenul de finalizare – două săptămâni în condiții normale și înțeleg de la CNAIR că au și contract pentru deszăpezire pe acest tronson”, a precizat ministrul.

Potrivit acestuia, până la sfârșitul anului 2019, românii ar putea circula, cu restricții de viteză, de la Sibiu la Nădlac pe autostradă. „În condițiile în care nu apar și alte elemente surpriză, finalizăm expertiza, finalizăm lucrările la pod, la podul peste râul Mureș, și pe acest an, să vă răspund clar, autostrada Lugoj-Deva lotul 3 ar putea fi dată în trafic în aceste condiții. Astfel, românii ar putea circula, cu restricții de viteză într-adevăr – și aici putem discuta de ce suntem în situația asta – de la Sibiu la Nădlac pe autostradă. 21,1 kilometri în aceste condiții pentru anul 2019”, a dat asigurări Lucian Bode, întrebat de jurnaliști câți kilometri de autostradă își asumă până la sfârșitul anului.

În ceea ce privește anul viitor, Lucian Bode a menționat că sunt câteva tronsoane de autostradă care ar putea fi date în trafic, însă a repetat că vrea să ia contractele „la mână” și să verifice stadiile fizice și financiare pentru fiecare în parte. „Pentru anul viitor, sunt câteva tronsoane de autostradă aflate în diverse stadii și în condițiile în care nu mai găsesc bombe gen Comarnic, gen Lugoj-Deva lotul 3, unde, iată, 98% stadiu fizic și nu putem să-l dăm în trafic… Sunt în execuție tronsoane de autostradă și vă dau exemple: de pe autostrada Transilvania-Biharia-Borș cei 5,3 kilometri – sunt șanse foarte mari să poată fi dați în trafic, dar sigur acolo se lucrează foarte bine și vom face o evaluare, dar anul viitor acest tronson poate fi dat în trafic, pe Sebeș-Turda lotul 1 avem stadiul fizic 78% – ar fi speranțe să înaintăm până la sfârșitul anului, pe Ogra-Câmpia Turzii, pe lotul 2 Iernut-Chețani 80% stadiu fizic. Sigur, pe fiecare avem probleme: pe Sebeș-Turda pe lotul 1 avem probleme cu nodul Sebeș, cu nodul Alba Nord, pe Iernut-Chețani se lucrează și, sigur, se lucrează pe Râșnov-Cristian pe cei 6,3 kilometri. De asemenea, Varianta Ocolitoare a Bacăului, cei 17 kilometri, sunt șanse foarte mari să fie dați în trafic, dar, repet, luăm contractele la mână, verificăm stadiul fizic, stadiul financiar, verificăm situația reală în care se găsește fiecare proiect, stadiul exact și vă comunicăm transparent, cu toată deschiderea, situația în care ne aflăm în fiecare moment’”, a explicat Bode.

Referitor la autostrada Ploiești-Brașov a reiterat că nu susține varianta execuției în parteneriat public-privat și dorește să găsească finanțare adresându-se Comisiei Europene și instituțiilor financiare internaționale.


Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *