Prima pagină
  • Prima pagină
  • ECONOMIE
  • ANCOM detaliază cerințele privind includerea în contracte a vitezelor la internet

ANCOM detaliază cerințele privind includerea în contracte a vitezelor la internet

4 noiembrie 2019 ECONOMIE


ANCOM a publicat un ghid privind implementarea cerințelor referitoare la includerea în contracte a informațiilor privind vitezele de acces la internet prin rețele fixe și mobile, potrivit unui comunicat remis luni MEDIAFAX.

Elaborând acest ghid, ANCOM le pune la dispoziție furnizorilor instrucțiuni pentru o exprimare coerentă a vitezelor și a procedurii de măsurare a acestora în cadrul contractelor cu utilizatorii. Ghidul detaliază şi cerinţele pe care trebuie să le îndeplinească un consumator pentru a înregistra o sesizare validă și pentru a putea solicita remedii şi obligă operatorii să menționeze toate remediile pe care le pot acorda consumatorilor.

Ghidul elaborat de ANCOM aduce clarificări cu privire la modul în care trebuie exprimate valorile vitezelor, factorii care pot influența atingerea vitezelor astfel încât utilizatorii să înțeleagă aspectele care pot afecta rezultatele unei măsurători, condițiile în care se recomandă a fi efectuate măsurătorile de către utilizatori pentru a putea obține vitezele de acces la internet din contract, spre exemplu condiții referitoare la terminalul de pe care se efectuează măsurătorile, aspecte ce trebuie cuprinse în procedura de măsurare a vitezelor în vederea constatării unor diferențe importante, permanente sau care se repetă la intervale regulate, între performanța reală a serviciului și cea indicată în contract, spre exemplu câte zile trebuie efectuate măsurătorile, câte măsurători se efectuează pe zi și la ce intervale de timp, modalitatea în care un utilizator poate depune o sesizare privind nerespectarea clauzelor contractuale, pentru a putea beneficia de remedii.

„Încurajăm utilizatorii să își monitorizeze permanent performanţa serviciilor de internet fix şi mobil prin aplicaţia Netograf, un instrument independent creat de ANCOM. Și asta pentru că, în cazul în care constată o diferență importantă, permanentă sau care se repetă la intervale regulate, între performanța reală a serviciului în ceea ce privește viteza și performanța indicată de furnizor în contract, utilizatorii pot beneficia de anumite remedii prevăzute de furnizori în contract”, a declarat Sorin Grindeanu, președintele ANCOM.

În vederea asigurării transparenței informațiilor privind calitatea serviciului oferit, conform Deciziei ANCOM nr. 1112/2017, furnizorii de servicii de acces la internet au obligația de a preciza în contracte valorile următorilor indicatori tehnici de calitate: în cazul serviciului de acces la internet furnizat prin rețele fixe – viteza minimă de transfer al datelor, viteza de transfer al datelor disponibilă în mod normal, viteza maximă de transfer al datelor și viteza promovată de transfer al datelor (cea pe care furnizorul o utilizează în informările cu scop comercial), iar în cazul serviciului de acces la internet furnizat prin rețele mobile – viteza maximă estimată de transfer al datelor și viteza promovată de transfer al datelor.


Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *