PROFESIA CONTABILĂ
IFAC lansează seria „Pregătit pentru viitor” pentru a trata modificarea rolurilor contabililor angajați
IFAC lansează seria „Pregătit pentru viitor” pentru a trata modificarea rolurilor contabililor angajați
Într-un mediu de afaceri permanent în schimbare, caracterizat de o creștere a incertitudinii, directorii financiari și departamentele lor trebuie să evolueze pentru a se plasa în centrul procesului decizional, rămânând astfel relevanți pentru organizațiile lor.
Conform directorului executiv al IFAC (International Federation of Accountants), Kevin Dancey, „Funcția financiară nu poate supraviețui ca funcție de suport sau back-office și trebuie să facă mai mult decât să țină contabilitatea pentru întocmirea bilanțului. Pe măsură ce modele de afaceri evoluează, iar incertitudinea crește, directorii financiari și echipele lor au o poziție unică pentru a furniza informații care să impulsioneze procesul decizional în vederea creării de valoare pe termen lung.”
În acest context, IFAC a lansat seria de documente „Pregătit pentru viitor”, care vizează atât dezvoltarea profesioniștilor contabili angajați pentru a face față noilor roluri, cât și dezvoltarea funcției financiare la nivelul organizațiilor, aspecte discutate în cele trei materiale ale seriei:
- O viziune pentru CFO și funcția financiară;
- Contabili pregătiți pentru viitor: roluri pentru următoarea decadă; și
- Evaluarea funcției financiare.
Pentru mai multe informații, vă rugăm să consultați website-ul IFAC.
PROFESIA CONTABILĂ
CECCAR Maramureș: Întâlniri cu elevii care vor participa la faza județeană a Concursului de cultură și educație financiar-contabilă, ediția a II-a
În perioada 1-5 aprilie, președintele Filialei CECCAR Maramureș, conf. univ. dr. Constantin Cucoșel, a participat la întâlniri cu elevii de la cinci licee din județul Maramureș, ocazie cu care s-au discutat aspecte privind regulamentul de organizare a celei de-a II-a ediții a Concursului de cultură și educație financiar-contabilă. Concursul este organizat de Ministerul Educației, în parteneriat cu Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România. Întâlnirile au avut loc la Liceul Tehnologic „Marmația” din Sighetu Marmației, Liceul din Borșa, Liceul Teologic Penticostal din Baia Mare, Colegiul Economic „Nicolae Titulescu” din Baia Mare și Liceul Tehnologic Agricol „Alexiu Berinde” din Seini.
Faza județeană a competiției, desfășurată cu sprijinul inspectoratelor școlare județene, este programată să se desfășoare la data de 19 aprilie a.c. Concursul susține educația tinerilor în domeniul financiar-contabil și își propune să contribuie la formarea noilor generații de profesioniști în domeniu. Competiția se adresează elevilor de liceu, din clasele a XI-a, filieră tehnologică, profil Servicii, calificarea profesională Tehnician în activități economice, oferindu-le oportunitatea de a-și demonstra și dezvolta cunoștințele teoretice și aplicative într-un cadru competitiv stimulativ.
Cu această ocazie au fost prezentate rolul și importanța CECCAR în formarea viitorilor profesioniști contabili și etapele necesare accesului la profesie.
(Copyright foto: ltmarmatia.ro)
Galerie foto
PROFESIA CONTABILĂ
CECCAR a publicat traducerea în limba română a seriei privind managementul calității dedicată întreprinderilor mici, elaborată de IAASB
În decembrie 2020, Consiliul pentru Standarde Internaționale de Audit și Asigurare (IAASB) a emis trei standarde privind managementul calității noi și revizuite care consolidează și modernizează abordarea firmei cu privire la managementul calității:
• Standardul Internațional privind Managementul Calității (ISQM) 1,
• ISQM 2, Revizuirea calității misiunilor, și
• ISA 220 (revizuit), Managementul calității pentru un audit al situațiilor financiare.
În acest context a fost emisă seria privind managementul calității: implementarea de către întreprinderile mici, concepută pentru a oferi sprijin practic firmelor mici în ceea ce privește implementarea ISQM 1 și ISQM 2, precum și standardele și amendamentele conexe.
Partea I-a este dedicată pregătirii pentru noile standarde de management al calității, iar Partea a II-a elaborării unui plan de implementare dedicat.
Seria include discuții și exemple ilustrative referitoare la firmele mici. Nu uitați că termenul „firmă” este definit pentru a include și un practician individual. Firmele mici se prezintă sub diferite dimensiuni și activează în baza a numeroase structuri diferite. Tratarea tuturor posibilităților diferite nu ar fi posibilă, dar seria are în vedere următoarele scenarii posibile:
• Practician individual fără personal
• Practician individual cu personal și
• Firmă cu 2-5 parteneri cu personal.
Documentele sunt elaborate pentru a oferi sfaturi și îndrumări pentru o implementare practică și tratează:
● identificarea obiectivelor dumneavoastră referitoare la calitate;
● realizarea procesului dumneavoastră de evaluare a riscurilor la adresa calității;
● identificarea răspunsurilor existente la acele riscuri la adresa calității (cunoscute și ca politici și/sau proceduri ori „controale”); și
● implementarea, documentarea și comunicarea sistemului dumneavoastră de management al calității (SOQM-ului).
Documentele sunt disponibile în limba română pe site-ul CECCAR, secțiunea Publicații–Organisme internaționale–Norme Profesionale și ghiduri.
PROFESIA CONTABILĂ
Prof. univ. dr. Robert-Aurelian Șova, vicepreședinte al CECCAR, reales membru al Consiliului ETAF
Adunarea Generală a membrilor European Tax Adviser Federation (ETAF) s-a reunit la Bruxelles pentru a-și alege noua conducere și a discuta strategia organismului pentru 2024, aceea de a urmări și de a evalua toate inițiativele UE în domeniul fiscal și pe probleme profesionale. Cu acest prilej, prof. univ. dr. Robert-Aurelian Șova, expert contabil și vicepreședinte al CECCAR, a fost reales ca membru în Consiliul ETAF pentru un nou mandat.
Înființată în decembrie 2015, ETAF este o organizație europeană care reunește 215.000 de profesioniști în domeniul fiscal din Franța, Germania, Belgia, România, Ungaria, Austria și Croația. Principalele obiective urmărite de ETAF sunt: furnizarea de opinii specializate în domeniul fiscal factorilor decizionali ai UE, promovarea bunei legiferări în domeniul fiscal, îmbunătățirea standardelor de calitate și a cunoștințelor profesioniștilor din domeniu, contribuirea la combaterea abuzurilor fiscale și a activităților ilegale, urmărirea elaborării unor reglementări profesionale sustenabile, creșterea transparenței, protejarea confidențialității și independenței profesiei și sprijinirea întreprinderilor într-un mediu globalizat.
În vederea îndeplinirii acestor obiective, ETAF colaborează strâns cu factorii decizionali de la nivelul UE, participând la consultările și ședințele relevante, promovează dialogul între structurile UE și părțile interesate, elaborează propuneri și pune în legătură actorii principali din domeniul fiscal, profesional și mediul de afaceri.
-
ÎNREGISTRĂRIacum 4 zile
Economia la bani mărunți – Ediția din 11.04.2024
-
ECONOMIEacum 2 zile
Legea care reformează sistemul de asistență socială, promulgată
-
ÎNREGISTRĂRIacum 2 zile
Economia la bani mărunți – Ediția din 16.04.2024
-
ECONOMIEacum o zi
MF propune noi reglementări privind înregistrarea în contabilitate a unor impozite
-
PROFESIA CONTABILĂacum o zi
Ghid de inițiere în 5 pași pentru o tranziție sustenabilă a IMM-urilor
-
ECONOMIEacum 2 zile
CE solicită opinii cu privire la modul de punere în comun a cererii de materii prime strategice
-
ECONOMIEacum 4 zile
BEI va majora finanțarea pentru tehnologiile cu dublă utilizare
-
ECONOMIEacum 4 zile
CFR Călători suplimentează numărul trenurilor în minivacanța de 1 Mai și Paște