Prima pagină
  • Prima pagină
  • ECONOMIE
  • CSALB lansează campania #Conciliatorii, care promovează metoda concilierii și rezolvării conflictelor în afara instanțelor de judecată

CSALB lansează campania #Conciliatorii, care promovează metoda concilierii și rezolvării conflictelor în afara instanțelor de judecată

10 iulie 2019 ECONOMIE


Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) lansează campania #Conciliatorii, care popularizează în rândul consumatorilor și instituțiilor financiar-bancare metoda concilierii și rezolvării conflictelor în afara instanțelor de judecată, informează Agerpres. „Beneficiile soluțiilor de tipul win-win, rezultate în urma negocierilor pe marginea contractelor existente, reprezintă argumentul principal al acestei campanii de informare. Interviurile fac referire, în majoritatea cazurilor, la dosarele de conciliere dintre consumatori și bănci. Numărul dosarelor acceptate de IFN-uri rămâne în continuare scăzut, situându-se sub 2% din totalul dosarelor formate la CSALB”, se arată într-un comunicat al CSALB. Potrivit sursei citate, campania prezintă recomandări pentru consumatori și bănci/IFN-uri, detalii despre modul în care decurg negocierile în cadrul CSALB și exemple de situații întâlnite în dosarele soluționate. 

„Filosofia concilierii este nouă în România, dar începe să își facă tot mai mult loc în mentalul colectiv. Iar asta se întâmplă datorită unui lucru foarte interesant: dacă în instanță litigiile sunt judecate după litera legii, la CSALB sunt judecate în echitate. Mai exact, conciliatorii încearcă să repună părțile în echilibru. Pentru noi, la CSALB, această campanie este și un motiv de mândrie profesională, deoarece conciliatorii sunt profesioniști, oameni având cariere impresionante, avocați de renume, profesori universitari, foști judecători sau președinți de instituții în domeniul financiar. Expertiza pe care ei o aduc în dosarele de conciliere ar trebui să reprezinte pentru consumatori și bănci un garant și un argument în sine pentru corectitudinea, imparțialitatea și eficiența procedurii derulate în cadrul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar”, a spus Alexandru Păunescu, membru al Colegiului de Coordonare CSALB. Conciliatorii fac și o serie de recomandări pentru consumatorii care intră în negociere cu băncile.

Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB) este o entitate juridică autonomă, neguvernamentală, apolitică, fără scop lucrativ, de interes public, cu personalitate juridică, înființată în baza OG nr. 38/2015 privind soluționarea alternativă a litigiilor dintre consumatori și comercianți, ce transpune la nivel național Directiva 2013/11/UE privind soluționarea alternativă a litigiilor în materie de consum și de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 și a Directivei 2009/22/CE.


Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *