Prima pagină
  • Prima pagină
  • ECONOMIE
  • Studiu: Aproximativ 15.000 de magazine online, funcționale în România în 2018, dublu față de anul anterior

Studiu: Aproximativ 15.000 de magazine online, funcționale în România în 2018, dublu față de anul anterior

11 iunie 2019 ECONOMIE


Numărul magazinelor online a ajuns în România la aproximativ 15.000, în 2018, dublu față de anul precedent, când se înregistrau 7.000 astfel de afaceri, relevă o cercetare de specialitate, citată de Agerpres. În acest context, specialiștii în marketing online menționează că, în funcție de volumul de investiții în campanii de vânzări în mediul online, la nivelul întregii piețe, cele mai active domenii sunt: Electro-IT&C, Fashion&Beauty, Travel, Home&Deco, Cărți, Cadouri&Flori, Auto&Moto.

„Multe startup-uri încep prin a investi 1.000 euro/lună în Digital Marketing, iar scalarea se face pe baza rezultatelor obținute și a dezvoltării companiei. Companiile de nivel mediu au bugete de marketing online de 5.000-10.000 euro/lună. Business-urile mari investesc constant bugete mai mari de 10.000 euro/lună. O abordare des întâlnită în rândul magazinelor online este punerea la dispoziție a unui «buget nelimitat», cu condiția ca acesta să se încadreze în parametrii optimi pentru KPI (Key Performance Indicators – indicatorii de performanță – n.r.) stabiliți inițial. Astfel, au fost luni în care s-a depășit pragul de 100.000 euro investiți în campanii de online marketing. Companiile ce țintesc volume mari de vânzări investesc pe măsura așteptărilor. Fără investiții în promovare nu poți menține nivelul ridicat al vânzărilor”, susține George Rășchitor, director general si cofondator al Sinaps, agenție de marketing online.

Potrivit sursei citate, în ceea ce privește preferințele companiilor ce apelează la marketing online, campaniile Pay-Per-Click (PPC) sunt cele mai solicitate.

De asemenea, referitor la distribuția eforturilor, magazinele online nou lansate încearcă să atragă atenția asupra lor, întrucât majoritatea cumpărătorilor români preferă magazinele cunoscute, ce vin cu avantaje, precum: prețuri mici, termene de livrare scurte și politici de retur bine puse la punct. În acest fel, retailerii mici încearcă să-și promoveze ofertele, produsele, avantajele oferite de aceștia.

Conform studiului, la nivel de piață, retailul este sectorul din care vin cei mai mulți clienți pentru serviciile de marketing online, fapt ce influențează puternic evoluția pieței locale. Numai anul trecut, numărul de magazine online a crescut spectaculos, de la 7.000 de magazine în 2017, la aproximativ 15.000.


Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *