Prima pagină
  • Prima pagină
  • ECONOMIE
  • Campanie națională pentru informarea consumatorilor cu privire la etichetele produselor

Campanie națională pentru informarea consumatorilor cu privire la etichetele produselor

10 iunie 2019 ECONOMIE


Se intenționează și demararea proiectului „Stop publicității înșelătoare!”

Asociația InfoCons (organizație pentru protecția consumatorilor), alături de Federația Asociațiilor de Consumatori și experți din diferite instituții de sănătate din România, au lansat campania națională „Adevărul despre Produse”, cu scopul de informare a consumatorilor și transmiterea unor sfaturi utile privind modalitatea corectă de a citi eticheta și a deosebi etichetele „mincinoase”. „Consumatorii au dreptul la o informare corectă și transparentă pentru ca alegerile lor să fie făcute în cunoștință de cauză. Aceștia trebuie să cunoască «Adevărul despre Produse» pornind de la respectarea informațiilor de pe etichetă, ingredientele menționate pe acestea să existe în mod real și în produs, mesajele din reclame să nu mai inducă în eroare consumatorul prin utilizarea unor sintagme false, cât și înțelegerea tuturor informațiilor de pe etichetă atât din punctul de vedere al simbolurilor utilizate, aditivilor alimentari utilizați, cantitatea de acizi grași trans etc. Totodată, creșterea numărului de aditivi ca medie în diferitele produse agroalimentare ne îndepărtează de practica Uniunii Europene creând premisele de a avea produse în raft cu tot mai mulți aditivi alimentari, ceea ce duce la produse de o calitate diferită. Citește eticheta! Alege în cunoștință de cauză”, a declarat Sorin Mierlea, președintele InfoCons.

Potrivit unui comunicat de presă al organizației, campania își propune realizarea unui Ghid și a unui Curs în domeniul protecției consumatorilor destinate cadrelor didactice din România, informarea consumatorilor cu privire la citirea corectă a etichetei unui produs, derularea de campanii de conștientizare și educare în unitățile de învățământ preuniversitar, sprijinirea agenților economici prin acordarea de consiliere și consultanță privind informațiile minimale pe care trebuie să le îndeplinească pentru o informare corectă și transparentă a consumatorilor, organizarea unor seminarii în cadrul centrelor universitare. De asemenea, se au în vedere monitorizarea produselor și a etichetelor acestora prin intermediul voluntarilor, monitorizarea reclamelor pentru produse atât cele de la TV, outdoor, cât și din social media etc. din punctul de vedere al respectării legislației privind mesajele transmise prin acestea de către agenții economici, respectiv informarea constantă a consumatorilor cu privire la publicitatea înșelătoare.

În plus, se dorește demararea proiectului „Stop publicității înșelătoare!”, campanie ce are drept scop monitorizarea publicității la diferite produse și identificarea acelor reclame care au caracter îndoielnic și înșelător la adresa consumatorilor și, implicit, eliminarea mesajelor de genul: „recomandat de…”, „100%…”, „cel mai bun…”, „locul 1 în…”, „produs autentic…”, „produs curat…”, „fără gluten…”.

InfoCons are în plan derularea unei campanii de educare și informare cu privire la utilizarea acizilor grași nesaturați din produsele agroalimentare și nu numai, dar și monitorizarea ambalajelor produselor alimentare din perspectiva respectării Normelor naționale și europene privind transferul din ambalaj în produs a unor substanțe periculoase.

Printre alte obiective la campaniei se mai află: informarea consumatorilor cu privire la risipa alimentelor, inserarea în cadrul aplicației InfoCons – coduri de bare a unei secțiuni dedicată acizilor grași, monitorizarea produselor din punctul de vedere al conținutului de sare și zahăr și informarea consumatorilor cu privire la cantitatea reală de zahăr și sare din acestea.

Totodată, prin promovarea Programului Național de Protecția Consumatorilor – Marca Încrederii se urmărește promovarea condițiilor cerute de normele referitoare la protecția consumatorului, din legislația românească și din reglementările legale din cadrul Uniunii Europene.

Aplicația InfoCons poate fi descărcată gratuit, iar cu ajutorul acesteia poate fi scanat codul de bare al produsului pentru a analiza conținutul. În același timp, este disponibilă secțiunea de teste comparative din site-ul infocons.ro.


Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *