Rețele sociale

ECONOMIE

ANCOM a stabilit condițiile și procedura pentru licitația 5G

Radio CECCAR FM

ANCOM a stabilit vineri, în cadrul Consiliului Consultativ, condițiile și procedura pentru licitația 5G, propunându-și ca până la 31 octombrie să finalizeze procedura de licitație, astfel încât operatorii să poată utiliza spectrul de frecvențe din 1 ianuarie 2020, transmite Mediafax.

„Am stabilit astăzi condițiile și procedura pentru acordarea spectrului radio în benzile vizate să susțină implementarea tehnologiei 5G. Ne-am propus că până la 31 octombrie să finalizam procedura de licitație pentru acordarea resurselor de spectru disponibil în benzile desemnate pentru implementarea tehnologiei de nouă generație, iar licențele de utilizare să fie acordate până la finalul anului. Operatorii câștigători vor putea utiliza o parte a spectrului de frecvențe începând cu 1 ianuarie 2020”, a declarat Bogdan IANA, vicepreședintele ANCOM.

Până la data de 15 august 2019, ANCOM va propune modificarea TNABF (Tabelul național de atribuire a benzilor de frecvențe radio) pentru a atribui banda de 700 Mhz serviciului mobil terestru, în acest moment aceasta fiind atribuită serviciului de radiodifuziune. Această măsură este necesară pentru a putea acorda prin procedura de selecție spectrul disponibil în banda de 700 Mhz, considerat adecvat pentru dezvoltarea viitoare a sistemelor de comunicații mobile de banda largă.

Până la finalul lunii august 2019, Autoritatea va elabora și va finaliza, în urmă consultării publice cu industria, documentația necesară organizării efective a procedurii de selecție pentru acordarea drepturilor de utilizare a spectrului radio disponibil în benzile de frecvențe de 700 Mhz, 800 Mhz, 1500 Mhz, 2600 Mhz și 3400-3800 Mhz, urmând că aceasta să se desfășoare până la data de 31 octombrie 2019.

În luna decembrie a acestui an, licențele de utilizare a frecvențelor radio vor fi acordate câștigătorilor, ceea ce va face că operatorii să poată folosi o parte a spectrului câștigat începând cu data de 1 ianuarie 2020.

Pentru prima jumătate a anului 2020 sunt stabilite a fi finalizate acțiunile privind încheierea acordurilor de coordonare referitoare la televiziunea digitală terestră cu Ucraina și a acordurilor bilaterale cu țările vecine privind coordonarea utilizării frecvențelor pentru rețele MFCN.

ANCOM va pune la dispoziția operatorilor interesați spectrul disponibil în benzile 700 Mhz, 800 Mhz, 1500 Mhz, 2600 Mhz și 3400-3800 Mhz. În banda de 700 Mhz este disponibilă o cantitate de 2 x 30 Mhz (FDD) și 1 x 15 Mhz (SDL), în banda de 800 Mhz-2 x 5 Mhz (FDD), în banda de 1500 Mhz-1 x 40 Mhz (SDL) iar în banda de 2600 Mhz-2 x 40 Mhz (FDD).

În ceea ce privește banda 3400-3800 Mhz, se vor putea aloca 90 Mhz (în regim de funcționare TDD) pe un termen mai scurt, de 6 ani (în perioadă 01.01.2020 – 31.12.2025) și 400 Mhz (în regim TDD) pe un termen mai lung, de 10 ani (în perioadă 01.01.2026 – 31.12.2035). Scopul acordării drepturilor de utilizare pe un termen mai scurt îl reprezintă alinierea datei de expirare a acestor drepturi cu a celor care au fost deja acordate în această banda de frecvențe în cadrul procedurii de selecție din anul 2015.

Drepturile de utilizare a spectrului de frecvențe din benzile de 700 Mhz și 1500 Mhz, în care nu există nicio alocare până în prezent, vor avea o perioadă de valabilitate de 15 ani, începând cu 1 ianuarie 2021 pentru banda de 700 Mhz și 1 ianuarie 2020 pentru banda de 1500 Mhz.

ANCOM intenționează că licențele pentru spectrul ce va fi licitat în benzile de 800 Mhz și 2600 Mhz să fie acordate pentru o perioadă de valabilitate de 10 ani, urmând să fie analizate opțiuni pentru alinierea datei de expirare cu drepturile existențe în aceste benzi valabile până la data de 5 aprilie 2029. În banda de 800 Mhz, Telekom România Mobile Communications, Orange și Vodafone dețin drepturi de utilizare valabile până la data de 5 aprilie 2029. De asemenea, în banda de 2600 Mhz, Telekom România Mobile Communications, Orange, Vodafone și RCS&RDS dețin drepturi de utilizare a frecvențelor valabile până la data de 5 aprilie 2029.

Pentru alocarea spectrului, ANCOM va aplică o procedura de selecție competitivă similară celei organizate în anul 2012, ce presupune că fiecare operator interesat să depună o ofertă inițială prin care va indică numărul de blocuri pe care dorește să le achiziționeze în fiecare dintre benzile disponibile. Ofertele inițiale vor arată dacă există o cerere mai mare decât cantitatea de spectru disponibil în anumite benzi, dacă cererea este egală cu numărul blocurilor de frecvențe disponibile în cadrul fiecărei benzi (categorii de spectru) sau dacă cererea nu depășește cantitatea de spectru disponibil.

Prețurile de pornire în cadrul licitației pentru fiecare bloc de frecvențe, configurat conform procedurii de acordare a drepturilor de utilizare a frecvențelor în benzile vizate, vor fi determinate pornind de la taxele minime stabilite conform normelor în vigoare pentru acordarea licențelor de utilizare a frecvențelor în benzile în cauza.

ECONOMIE

Noi reglementări privind organizarea activității de administrare a contribuabililor mari și mijlocii

Radio CECCAR FM

În Monitorul Oficial nr. 344 din 12 aprilie 2024 a fost publicat OPANAF nr. 665/2024 pentru modificarea unor ordine ale președintelui ANAF privind organizarea activității de administrare a contribuabililor mari și mijlocii.

ANAF menționează, în Referatul de aprobare a actului normativ, că, în vederea creșterii eficienței activității de administrare a contribuabililor, a  îmbunătățirii colectării veniturilor bugetare, precum și pentru întărirea relației de parteneriat cu contribuabilii a fost necesară reorganizarea activității de administrare a contribuabililor. Una dintre acțiunile de aducere la îndeplinire a măsurii de îmbunătățire a colectării o constituie administrarea și monitorizarea distinctă a unor categorii de contribuabili, definite pe baza unor criterii de selecție, respectiv contribuabilii mari și contribuabilii mijlocii. În acest sens, au fost aprobate două ordine:  OPANAF nr. 1721/2021 privind organizarea activității de administrare a marilor contribuabili; ▪ OPANAF nr. 3610/2016 privind organizarea activității de administrare a contribuabililor mijlocii.

În cadrul agenției s-a realizat o analiză privind activitatea fiscală a contribuabililor mari, din perspectiva identificării cât mai corecte a eșantionului  agenților economici cu cea mai mare importanță fiscală. Astfel, în urma acestei analize s-a constatat necesitatea diminuării numărului de mari contribuabili, în funcție de criteriul de bază agregat, raportat la ponderea acestora în veniturile bugetare declarate.

În acest context, prin noul act normativ se reglementează predarea de la Direcția Generală de Administrare a Marilor Contribuabili către administrațiile județene ale finanțelor publice, respectiv către Administrația Fiscală pentru Contribuabili Mijlocii București, a unui număr de 1000 de contribuabili, având în vedere criteriul de bază agregat. Aferent acestor contribuabili, există 64 de contribuabili selectați în baza criteriului de grup fiscal unic. 

Drept urmare, numărul de contribuabili ce nu se vor mai afla în administrarea Direcției Generale de Administrare a Marilor Contribuabili, începând cu data de 1 iulie 2024, este de 1064, din care Administrațiile județene ale finanțelor publice vor primi în administrare un număr de 676 contribuabili mijlocii, iar Administrația Fiscală pentru Contribuabili Mijlocii București va primi 388 contribuabili mijlocii.

Sumele declarate în anul 2022 de către contribuabilii ce se află în administrarea DGAMC începând cu 1 ianuarie 2024, reprezintă 51,22% din sumele declarate la nivel național. „Totuși, cei mai mari 1424 de mari contribuabili dețin o pondere de 46,42% din sumele declarate la nivel național, iar cei 1064 care nu vor mai avea calitatea de mare contribuabil reprezintă doar 4,8% din aceste sume. În acest context, cei 1064 contribuabili ce nu vor mai avea calitatea de mare contribuabil au o pondere redusă a sumelor declarate bugetului general consolidat. Eliminarea acestor contribuabili din categoria marilor contribuabili permite DGAMC să își orienteze eforturile pentru  susținerea categoriei de contribuabili cu cel mai mare aport fiscal, oferind acestora servicii publice de o înată calitate. Nu trebuie neglijată nici reducerea sarcinilor ce revin contribuabililor, în sensul în care pentru cei 676 de contribuabili ce vor fi adminstrați drept contribuabili mijlocii, deplasarea la sediul organului fiscal (Administrațiile județene ale finanțelor publice) este mai facilă decât deplasarea acestora la sediul DGAMC din București”, menționează ANAF în Referatul de aprobare.

Diminuarea pachetului de mari contribuabil de la data de 1 iulie 2024 cu 1064 de societăți presupune majorarea corespunzătoare a numărului de contribuabili mijlocii ce vor fi administrați cu aceeași dată, de la maximum 20.000 contribuabili mijlocii la maximum 25.000 contribuabili mijlocii, astfel că se impune și modificarea OPANAF nr. 3610/2016 privind organizarea activității de administrare a contribuabililor mijlocii, cu modificările și completările ulterioare.

Continuare

ECONOMIE

APIA: Sprijin financiar în valoare de peste 51 milioane lei pentru crescătorii de bovine

Radio CECCAR FM

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA), prin Centrele Județene, efectuează plata aferentă ajutorului de stat în sectorul bovinelor de carne și al bubalinelor, aprobat de Guvern sub formă de grant în valoare de 100 euro/cap de animal.

Potrivit unui comunicat al instituției, suma plătită este în valoare de 51.027.656 lei și se acordă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR), pentru un număr de 3.945 beneficiari care au accesat această formă de ajutor de stat și un efectiv de 103.433 capete bovine de carne și bubaline.

Grantul se acordă beneficiarilor cererilor de plată depuse și aprobate în baza OG nr.13/2024 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru susținerea activității crescătorilor din sectorul bovinelor de carne și al bubalinelor, în contextul crizei provocate de războiul din Ucraina.

Continuare

ECONOMIE

InvestEU și FEI sprijină investițiile agroalimentare durabile

Radio CECCAR FM

Fondul European de Investiții (FEI), susținut de Programul InvestEU, se angajează să acorde 40 milioane euro unui fond de investiții gestionat de Inoks Capital pentru sisteme alimentare durabile, inclusiv în România, a anunțat Comisia Europeană, citată de Agerpres. Obiectivul fondului este de a ajunge la o dimensiune țintă între 150 milioane euro și 300 milioane euro.

Acesta vizează consumul și producția alimentară durabilă, în special în statele membre ale UE din est și sud, inclusiv România, Bulgaria, Croația, Cehia, Grecia, Ungaria, Italia, Letonia, Lituania, Polonia, Slovacia, Slovenia și Spania. Fondul sprijină IMM-urile și micile întreprinderi din sectoarele agricol și alimentar. Companiile beneficiare vor viza aceste obiective de-a lungul întregului lanț valoric agroalimentar (agri-food), de la aprovizionare, producție și logistică la procesare, distribuție și reutilizarea deșeurilor.

„Programul InvestEU sprijină investițiile în întreaga Europă care vor stimula tranziția către o economie cu emisii scăzute de carbon și mai durabilă. Mă bucur că acordul de astăzi va canaliza finanțarea către IMM-uri și micile întreprinderi, în sprijinul acestor obiective ale UE. Acesta este un exemplu foarte bun al modului în care InvestEU ajută afacerile mici și mijlocii să facă Europa mai verde și mai echitabilă, contribuind în același timp la creșterea durabilă și la securitatea alimentară”, a afirmat comisarul pentru economie, Paolo Gentiloni.

Programul InvestEU oferă Uniunii Europene finanțare crucială pe termen lung, valorificând fonduri private și publice substanțiale pentru a sprijini o redresare durabilă. De asemenea, ajută la mobilizarea de investiții private pentru prioritățile de politică ale UE, precum Pactul verde european și tranziția digitală.

Programul are trei componente: Fondul InvestEU, Platforma de consiliere InvestEU și Portalul InvestEU.

Fondul InvestEU este implementat prin intermediul unor parteneri financiari care vor investi în proiecte folosind garanția UE de 26,2 miliarde euro. Întreaga garanție bugetară va susține proiectele de investiții ale partenerilor de implementare, le va crește capacitatea de suportare a riscurilor și, astfel, va mobiliza investiții suplimentare de cel puțin 372 miliarde euro.

Continuare

Trending