Rețele sociale

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR Iași: Concurs de contabilitate – Astăzi student, mâine expert contabil

Radio CECCAR FM

CECCAR Iași: Concurs de contabilitate – Astăzi student, mâine expert contabil

Studenții specializării Contabilitate și informatică de gestiune (CIG) de la Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor (FEAA) din cadrul Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași au avut ocazia să-și probeze abilitățile profesionale cu prilejul celei de-a II-a ediții a concursului Astăzi student, mâine expert contabil, desfășurată la finalul lunii aprilie la inițiativa Filialei CECCAR Iași și a Facultății de Economie și Administrarea Afacerilor (FEAA), în parteneriat cu filialele Botoșani și Neamț ale Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România și societăți de expertiză contabilă. Concursul, despre care am amintit într-un număr anterior al publicației noastre, și-a propus verificarea modului în care studenții de la specializarea contabilitate pot aplica în practică cunoștințele pe care le-au dobândit în facultate.

Cu privire la această acțiune, președintele Filialei CECCAR Iași, prof. univ. dr. Costel Istrate, a declarat: „Pentru al doilea an la rând, Filiala CECCAR Iași a participat, ca principal partener, la organizarea și derularea concursului Astăzi student, mâine expert contabil. Experiențele acumulate la ediția precedentă și numărul mai mare de participanți au constituit premise suficiente pentru a asigura succesul deplin al concursului. Cei peste 70 de studenți care au participat la categoriile începători și avansați sunt dovada interesului major pe care acțiunea noastră îl suscită în mediul universitar. Alături de partenerii noștri principali – colectivul de contabilitate al Facultății de Economie și Administrarea Afacerilor (FEAA) din carul celei mai vechi universități din țară – Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași (UAIC) – am reușit să scoatem încă o dată în evidență faptul că studenții dau dovadă de abilități, competențe și curaj în abordarea unor probleme îndeosebi practice”.

Festivitatea de decernare a premiilor a avut loc recent, eveniment la care au participat Cristina Elena Dorneanu, membru în Consiliul Superior al CECCAR, decanul FEAA – prof. univ. dr. Dinu Airinei,  Viorel Alexandru, președintele Filialei CECCAR Botoșani, Adrian Vasile Huci, președintele CECCAR Filiala Neamț, Mihaiela Crușitu, director executiv al CECCAR Filiala Iași,  precum și cadre didactice ale FEAA: Iuliana Georgescu,  Toma Constantin, Florin Dimitriu, Leontina Păvăloaia, Mihai Carp, Bogdan Robu, Corina Chersan, Roxana Dicu, Daniela Mardiros, Bogdan Afrăsinei, Ioan Grigoriu și Eusebiu Vreme din partea CAFR, precum  și reprezentanți ai numeroase firme partenere.

Discursurile invitaților s-au axat pe importanța pregătirii practice a studenților, acest lucru fiind confirmat și de premianții ediției de anul trecut, care lucrează în prezent în cadrul unor societăți de profil care le-au oferit stagii de practică pentru a-i ajuta să dobândească experiență practică.

Învățământul superior joacă un rol cheie în pregătirea profesioniștilor domeniului financiar-contabil.

Prof. univ. dr. Georgescu Iuliana – Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor Iași, a declarat: „Misiunea învățământului superior contabil este să se preocupe atât de pregătirea teoretică, cât și de cea practică a studenților de astăzi, care sunt profesioniștii contabili de mâine, pentru a fi capabili să răspundă exigențelor tot mai ridicate ale pieței. Importantă pentru creșterea calității nivelului de pregătire a viitorilor profesioniști contabili este legătura cu profesia. Organismul profesional CECCAR s-a dovedit a fi un partener extrem de activ și interesat de stimularea tinerei generații pentru ridicarea nivelului de pregătire, de atragerea spre valorile și principiile contabile, de susținerea și promovarea activității profesiei, implicându-se în diverse acțiuni.Mulțumim, pe această cale, tuturor celor care au fost alături de noi în organizarea acestei a doua ediții a concursului și,  în speranța că va deveni o tradiție, vă așteptăm și la următoarele ediții.”

Și președintele CECCAR Botoșani, Viorel Alexandru, a adresat câteva cuvinte, spunând că „utilitatea publică a profesiei înseamnă, pe lângă furnizarea de servicii profesionale către beneficiari, colaborare cu organizațiile patronale, instituțiile statului, instituțiile de învățământ și, mai ales, implicare activă în susținerea și promovarea valorilor contabilității, ale profesiei contabile, a beneficiilor și elementelor de plusvaloare pe care contabilitatea, informația contabilă și profesioniștii contabili le pot oferi spațiului public.

Acțiunea, inițiată de Filiala Iași în colaborare cu FEAA, se încadrează perfect în conștientizarea tinerilor asupra perspectivelor profesiei contabile. Felicitări organizatorilor! Ne bucură faptul că am reușit să ne menținem postura de parteneri și la această ediție a concursului și, sperăm noi, să fim parteneri permanenți ai acestui eveniment frumos, important și de apreciat pentru profesia contabilă. Satisfactia noastră este cu atat mai mare dacă ne gândim la faptul că participarea filialei Botoșani nu s-a oprit doar la nivelul de reprezentare, ci a existat o implicare mult mai amplă, prin contribuția celor opt societăți de expertiză membre care au sprijinit material acest concurs.

Trecând la actorii principali ai evenimentului, doresc să vă felicit, dragi tineri, pentru curajul de a parcurge emoțiile acestui concurs, dar și pentru rezulatatele obținute și preocupările voastre de a deveni buni profesioniști în domeniul contabilității. Vă încurajez să deveniți experți contabili, suflul profesional al tinerei generații fiind binevenit întotdeauna”.

Felicitări le-a transmis tuturor concurenților și Adrian Vasile Huci, președintele CECCAR Neamț: „Dragi viitori colegi, vă felicit în numele Filialei CECCAR Neamț pentru efortul depus și pentru rezultatele deosebite obținute la acest concurs. Așteptăm ca după terminarea studiilor să vă înscrieți la examenul de admitere la stagiu și apoi la examenul final pentru a îmbrățișa cariera de expert contabil. De asemenea, dorim să primim în societățile noastre studenți în practică și tineri economiști care au terminat studiile și caută un loc de muncă în care să se poată dezvolta profesional. În final, doresc să mulțumesc organizatorilor acestui eveniment pentru inițiativele de colaborare între filiale și ne exprimăm deschiderea pentru viitoare acțiuni comune”.

Galerie foto

CECCAR Iași: Concurs de contabilitate – Astăzi student, mâine expert contabil CECCAR Iași: Concurs de contabilitate – Astăzi student, mâine expert contabil CECCAR Iași: Concurs de contabilitate – Astăzi student, mâine expert contabil CECCAR Iași: Concurs de contabilitate – Astăzi student, mâine expert contabilCECCAR Iași: Concurs de contabilitate – Astăzi student, mâine expert contabil CECCAR Iași: Concurs de contabilitate – Astăzi student, mâine expert contabil CECCAR Iași: Concurs de contabilitate – Astăzi student, mâine expert contabil CECCAR Iași: Concurs de contabilitate – Astăzi student, mâine expert contabil

PROFESIA CONTABILĂ

Prof. univ. dr. Robert-Aurelian Șova, vicepreședinte al CECCAR, reales membru al Consiliului ETAF

Radio CECCAR FM

Adunarea Generală a membrilor European Tax Adviser Federation (ETAF) s-a reunit la Bruxelles pentru a-și alege noua conducere și a discuta strategia organismului pentru 2024, aceea de a urmări și de a evalua toate inițiativele UE în domeniul fiscal și pe probleme profesionale. Cu acest prilej, prof. univ. dr. Robert-Aurelian Șova, expert contabil și vicepreședinte al CECCAR, a fost reales ca membru în Consiliul ETAF pentru un nou mandat.

Înființată în decembrie 2015, ETAF este o organizație europeană care reunește 215.000 de profesioniști în domeniul fiscal din Franța, Germania, Belgia, România, Ungaria, Austria și Croația. Principalele obiective urmărite de ETAF sunt: furnizarea de opinii specializate în domeniul fiscal factorilor decizionali ai UE, promovarea bunei legiferări în domeniul fiscal, îmbunătățirea standardelor de calitate și a cunoștințelor profesioniștilor din domeniu, contribuirea la combaterea abuzurilor fiscale și a activităților ilegale, urmărirea elaborării unor reglementări profesionale sustenabile, creșterea transparenței, protejarea confidențialității și independenței profesiei și sprijinirea întreprinderilor într-un mediu globalizat.

În vederea îndeplinirii acestor obiective, ETAF colaborează strâns cu factorii decizionali de la nivelul UE, participând la consultările și ședințele relevante, promovează dialogul între structurile UE și părțile interesate, elaborează propuneri și pune în legătură actorii principali din domeniul fiscal, profesional și mediul de afaceri.

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

Ghid de inițiere în 5 pași pentru o tranziție sustenabilă a IMM-urilor

Radio CECCAR FM

Tranziția sustenabilă este un efort colectiv și un aspect ce privește întreaga societate. În calitate de elemente esențiale ale economiei europene, întreprinderile mici și mijlocii (IMM) au de jucat un rol esențial. Tranziția prezintă provocări, dar oferă și oportunități. Totuși, poate fi descurajator să începi să îți imaginezi, înainte de a fi complet informat, modul în care tranziția sustenabilă afectează o afacere.

Documentul elaborat și publicat de Accountancy Europe, Ghid de inițiere în 5 pași pentru o tranziție sustenabilă a IMM-urilorprezintă primii 5 pași pe care un IMM îi poate face pentru a-și începe călătoria sustenabilă. Este vital să inițiați procesul, chiar și cu pași mici, și să începeți treptat să pregătiți afacerea pentru ceea ce va urma.

IMM-urile se confruntă cu presiuni și așteptări din ce în ce mai mari pentru a-și face afacerile mai sustenabile și pentru a începe să raporteze cu privire la performanța lor în materie de sustenabilitate. Simultan, le sunt prezentate noi perspective, cum ar fi finanțarea verde și satisfacerea cerințelor consumatorilor, care pot aduce oportunități de afaceri favorabile.

Unele IMM-uri iau deja măsuri proactive pentru a-și adapta afacerile. Totuși, în același timp, multe IMM-uri și consilierii acestora sunt nesiguri cu privire la așteptările pe care trebuie să le îndeplinească și la standardele sau criteriile pe care să le urmeze. Mai mult, unele aspecte legate de sustenabilitate pot fi mai relevante pentru anumite IMM-uri decât pentru altele.

Documentul a fost întocmit de Accountancy Europe în colaborare cu Ecopreneur.eu – Federația Întreprinderilor Europene Sustenabile și European Association of Cooperative Banks (EACB). De asemenea, acesta include informații obținute din interviuri cu profesioniștii contabili din practicile mici și mijlocii (SMP-uri) din întreaga Europă care oferă servicii de sustenabilitate pentru clienții IMM-uri.

Documentul informativ este disponibil în limba română pe site-ul CECCAR, secțiunea Publicații­–Organisme internaționale–Alte documente de interes.

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

Schimbarea paradigmei în business: Raportarea de sustenabilitate și rolul activ al profesioniștilor contabili în asigurarea competitivității afacerilor în lanțul de valoare global

Radio CECCAR FM

La începutul acestei luni, CECCAR a participat, prin prof. univ. dr. Robert-Aurelian Șova, expert contabil, vicepreședinte în Consiliul superior al CECCAR, la business breakfastul organizat de Camera de Comerț și Industrie București pe tema raportării de sustenabilitate, eveniment ce a reunit, la Palatul CCIB, profesioniști din domeniul financiar-contabil, autorități de reglementare și reprezentanți ai mediului de afaceri.

Evenimentul a fost organizat în contextul noilor reglementări privind raportarea de durabilitate, conform OMF nr. 85/2024, publicat în Monitorul Oficial nr. 75 din 26 ianuarie 2024. Aceste reglementări sunt parte integrantă a transpunerii Directivei (UE) 2022/2.464 a Parlamentului European și a Consiliului, cunoscută sub numele de Directiva CSRD – Corporate Sustainability Reporting Directive.

Robert-Aurelian Șova a punctat faptul că profesioniștii contabili și organizațiile profesionale de contabilitate au un rol direct și activ în realizarea unei raportări extinse, care oferă o imagine exhaustivă a valorii sustenabile a afacerii în timp. „S-a schimbat paradigma în domeniul financiar-contabil, în business, iar aspectele ce țin de mediu sunt foarte importante. Se face trecerea de la oferirea de servicii contabile tradiționale la raportarea integrată. Companiile, indiferent de mărimea acestora, trebuie să se adapteze la aceste transformări pentru a rămâne competitive în lanțul de valoare al businessurilor globale”, a declarat vicepreședintele CECCAR.

Prof. univ. dr. Robert-Aurelian Șova a mai spus că, în contextul tendințelor și preocupărilor din ce în ce mai intense privind raportarea ESG (mediu, social, de guvernanță), CECCAR a întreprins acțiuni la diferite niveluri: integrarea ca membru în organizațiile internaționale reprezentative pentru cadrul de raportare ESG, crearea unui portal de informații în materie de ESG pentru părțile interesate, actualizarea programelor de educație contabilă profesională pentru dezvoltarea inițială și continuă a membrilor. În plus, CECCAR a luat măsura extinderii competențelor profesioniștilor contabili prin organizarea de cursuri dedicate. Participarea la evenimente pe această temă, consolidarea parteneriatului cu autoritățile de reglementare și promovarea raportării ESG prin crearea de rețele de afaceri sunt alte direcții de acțiune pe care CECCAR se concentrează pentru a veni în sprijinul membrilor care să ofere servicii integrate potrivite nevoilor mediului de afaceri.

„Suntem primul organism profesional din Europa care s-a alăturat SASB – Sustainability Accounting Standards Board, devenind membru în 2020. În iunie 2021, fuziunea dintre Consiliul Internațional de Raportare Integrată și SASB într-o organizație unificată – Value Reporting Foundation – a fost formalizată. În noiembrie 2021, Fundația IFRS a anunțat consolidarea nou-creatului International Sustainability Standards Board cu Climate Disclosure Standards Board și Value Reporting Foundation”, a conchis oficialul CECCAR.

Mai multe detalii puteți afla accesând pagina evenimentului.

Continuare

Trending