PROFESIA CONTABILĂ
Forumul Național al PMM. Performanța în profesie și plusvaloarea în economie
Numeroase accente noi în exercitarea profesiei contabile au fost, încă o dată, relevate de desfășurarea, la 22 septembrie a.c., a celei de-a VIII-a ediții a Forumului Național al Practicilor Mici și Mijlocii (PMM). De data aceasta, sub tema generală Gândirea integrată – plusvaloare pentru PMM-uri, au fost dezbătute două subiecte care au vizat, cu precădere, perfecționarea profesională în pas cu cerințele impuse de evoluția economico-socială și tehnologică la scară națională, europeană și globală, precum și continuarea implicării CECCAR în procesul de îmbunătățire a legislației, din perspectiva experienței, a concluziilor la care au ajuns experții contabili și contabilii autorizați în relațiile lor directe cu clienții, în practica bazată pe performanță.
Dezbaterile au fost moderate de prof. univ. dr. Robert Aurelian Șova, președintele Consiliului Superior al CECCAR.
În ceea ce privește prima temă, participanții au avut posibilitatea să ia cunoștință de unele preocupări majore legate de completarea activităților de formare și perfecționare profesională continuă prin prisma acreditării programelor CECCAR de către ACCA (Association of Chartered Certified Accountants). Detaliile au fost furnizate de reprezentantul ACCA. Potrivit discuțiilor din cadrul evenimentului, începând cu 1 ianuarie 2019, membrii CECCAR absolvenți ai examenelor acreditate pot deveni membri ai ACCA după doar cinci asemenea examene (comparativ cu totalul de 14 al calificării ACCA), nouă dintre examene fiind echivalate de CECCAR.
S-a subliniat că Biroul ACCA din București dezvoltă cu succes parteneriatul cu CECCAR, astfel încât noul proiect de acreditare va permite unui număr tot mai mare de profesioniști contabili români să-și îmbogățească permanent cunoștințele, în pas cu exigențele care se afirmă în prezent și în viitor pe plan internațional. Toți cei interesați pot afla detalii privind noul proiect adresându-se CECCAR sau ACCA.
Partea a doua a reuniunii a fost consacrată examinării propunerilor CECCAR privind proiectul de Lege referitor la plata defalcată a TVA. Președintele Consiliului Superior al Corpului, prof. univ. dr. Robert Aurelian Șova, a precizat, în deschiderea dezbaterilor pe această temă, că, în mod sistematic, în spirit constructiv, CECCAR a participat și participă activ la examinarea proiectelor de acte normative care interesează comunitatea contabililor români, precum și entitățile din economia reală. În vederea formulării punctelor de vedere ale Corpului privind plata defalcată a TVA, au fost solicitate opinii ale membrilor tuturor filialelor, ceea ce a permis să se elaboreze o sinteză care stă la baza intervențiilor reprezentanților CECCAR la discuțiile din Comisiile de specialitate ale Senatului și Camerei Deputaților.
La rândul lor, Gabriel Radu – președintele Camerei Auditorilor Financiari din România (CAFR), Florin Dobre – președintele executiv al CECCAR, Adriana Badiu – expert contabil, auditor autorizat și consultant fiscal autorizat, au analizat aspecte relevante referitoare la proiectul de lege, în special cele care privesc data începerii experimentării, durata acesteia, termenele de raportare, aplicarea diferențiată în funcție de dimensiunile companiilor. Discuțiile au avut un caracter interactiv, cei prezenți în sală formulând numeroase puncte de vedere și propuneri. În acest mod, Forumul Național al PMM a dat, din nou, măsura competenței, creativității și implicării civice a membrilor CECCAR. (T.B.)
PROFESIA CONTABILĂ
CECCAR Maramureș: Întâlniri cu elevii care vor participa la faza județeană a Concursului de cultură și educație financiar-contabilă, ediția a II-a
În perioada 1-5 aprilie, președintele Filialei CECCAR Maramureș, conf. univ. dr. Constantin Cucoșel, a participat la întâlniri cu elevii de la cinci licee din județul Maramureș, ocazie cu care s-au discutat aspecte privind regulamentul de organizare a celei de-a II-a ediții a Concursului de cultură și educație financiar-contabilă. Concursul este organizat de Ministerul Educației, în parteneriat cu Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România. Întâlnirile au avut loc la Liceul Tehnologic „Marmația” din Sighetu Marmației, Liceul din Borșa, Liceul Teologic Penticostal din Baia Mare, Colegiul Economic „Nicolae Titulescu” din Baia Mare și Liceul Tehnologic Agricol „Alexiu Berinde” din Seini.
Faza județeană a competiției, desfășurată cu sprijinul inspectoratelor școlare județene, este programată să se desfășoare la data de 19 aprilie a.c. Concursul susține educația tinerilor în domeniul financiar-contabil și își propune să contribuie la formarea noilor generații de profesioniști în domeniu. Competiția se adresează elevilor de liceu, din clasele a XI-a, filieră tehnologică, profil Servicii, calificarea profesională Tehnician în activități economice, oferindu-le oportunitatea de a-și demonstra și dezvolta cunoștințele teoretice și aplicative într-un cadru competitiv stimulativ.
Cu această ocazie au fost prezentate rolul și importanța CECCAR în formarea viitorilor profesioniști contabili și etapele necesare accesului la profesie.
(Copyright foto: ltmarmatia.ro)
Galerie foto
PROFESIA CONTABILĂ
CECCAR a publicat traducerea în limba română a seriei privind managementul calității dedicată întreprinderilor mici, elaborată de IAASB
În decembrie 2020, Consiliul pentru Standarde Internaționale de Audit și Asigurare (IAASB) a emis trei standarde privind managementul calității noi și revizuite care consolidează și modernizează abordarea firmei cu privire la managementul calității:
• Standardul Internațional privind Managementul Calității (ISQM) 1,
• ISQM 2, Revizuirea calității misiunilor, și
• ISA 220 (revizuit), Managementul calității pentru un audit al situațiilor financiare.
În acest context a fost emisă seria privind managementul calității: implementarea de către întreprinderile mici, concepută pentru a oferi sprijin practic firmelor mici în ceea ce privește implementarea ISQM 1 și ISQM 2, precum și standardele și amendamentele conexe.
Partea I-a este dedicată pregătirii pentru noile standarde de management al calității, iar Partea a II-a elaborării unui plan de implementare dedicat.
Seria include discuții și exemple ilustrative referitoare la firmele mici. Nu uitați că termenul „firmă” este definit pentru a include și un practician individual. Firmele mici se prezintă sub diferite dimensiuni și activează în baza a numeroase structuri diferite. Tratarea tuturor posibilităților diferite nu ar fi posibilă, dar seria are în vedere următoarele scenarii posibile:
• Practician individual fără personal
• Practician individual cu personal și
• Firmă cu 2-5 parteneri cu personal.
Documentele sunt elaborate pentru a oferi sfaturi și îndrumări pentru o implementare practică și tratează:
● identificarea obiectivelor dumneavoastră referitoare la calitate;
● realizarea procesului dumneavoastră de evaluare a riscurilor la adresa calității;
● identificarea răspunsurilor existente la acele riscuri la adresa calității (cunoscute și ca politici și/sau proceduri ori „controale”); și
● implementarea, documentarea și comunicarea sistemului dumneavoastră de management al calității (SOQM-ului).
Documentele sunt disponibile în limba română pe site-ul CECCAR, secțiunea Publicații–Organisme internaționale–Norme Profesionale și ghiduri.
PROFESIA CONTABILĂ
Prof. univ. dr. Robert-Aurelian Șova, vicepreședinte al CECCAR, reales membru al Consiliului ETAF
Adunarea Generală a membrilor European Tax Adviser Federation (ETAF) s-a reunit la Bruxelles pentru a-și alege noua conducere și a discuta strategia organismului pentru 2024, aceea de a urmări și de a evalua toate inițiativele UE în domeniul fiscal și pe probleme profesionale. Cu acest prilej, prof. univ. dr. Robert-Aurelian Șova, expert contabil și vicepreședinte al CECCAR, a fost reales ca membru în Consiliul ETAF pentru un nou mandat.
Înființată în decembrie 2015, ETAF este o organizație europeană care reunește 215.000 de profesioniști în domeniul fiscal din Franța, Germania, Belgia, România, Ungaria, Austria și Croația. Principalele obiective urmărite de ETAF sunt: furnizarea de opinii specializate în domeniul fiscal factorilor decizionali ai UE, promovarea bunei legiferări în domeniul fiscal, îmbunătățirea standardelor de calitate și a cunoștințelor profesioniștilor din domeniu, contribuirea la combaterea abuzurilor fiscale și a activităților ilegale, urmărirea elaborării unor reglementări profesionale sustenabile, creșterea transparenței, protejarea confidențialității și independenței profesiei și sprijinirea întreprinderilor într-un mediu globalizat.
În vederea îndeplinirii acestor obiective, ETAF colaborează strâns cu factorii decizionali de la nivelul UE, participând la consultările și ședințele relevante, promovează dialogul între structurile UE și părțile interesate, elaborează propuneri și pune în legătură actorii principali din domeniul fiscal, profesional și mediul de afaceri.
-
ÎNREGISTRĂRIacum 4 zile
Economia la bani mărunți – Ediția din 11.04.2024
-
ÎNREGISTRĂRIacum 2 zile
Economia la bani mărunți – Ediția din 16.04.2024
-
ECONOMIEacum 2 zile
Legea care reformează sistemul de asistență socială, promulgată
-
ECONOMIEacum o zi
MF propune noi reglementări privind înregistrarea în contabilitate a unor impozite
-
ECONOMIEacum 4 zile
BEI va majora finanțarea pentru tehnologiile cu dublă utilizare
-
PROFESIA CONTABILĂacum o zi
Ghid de inițiere în 5 pași pentru o tranziție sustenabilă a IMM-urilor
-
ECONOMIEacum 2 zile
CE solicită opinii cu privire la modul de punere în comun a cererii de materii prime strategice
-
ECONOMIEacum 4 zile
CFR Călători suplimentează numărul trenurilor în minivacanța de 1 Mai și Paște