Rețele sociale

ECONOMIE

ASF reduce la 0,1% comisionul pe veniturile brokerilor de asigurări

Radio CECCAR FM

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a anunţat joi că a decis reducerea la jumătate, de la 0,2% la 0,1%, a comisionului pe veniturile brokerilor de asigurare din România, începând cu 1 octombrie.

Decizia a fost luată într-o şedinţă a conducerii ASF desfăşurată miercuri, 30 august.

„Cota va fi redusă de la 0,2% la 0,1% din venituri, măsura urmând să intre în vigoare de la data de 1 octombrie 2017”, a precizat instituţia, în comunicatul citat de News.ro.

Decizia vine după ce, în 9 august, Autoritatea a decis eliminarea, din 1 octombrie, a comisionului de 1% pe veniturile din exploatare în cazul brokerilor activi pe piaţa de capital din România.

ECONOMIE

BEI va majora finanțarea pentru tehnologiile cu dublă utilizare

Radio CECCAR FM

Banca Europeană de Investiții (BEI) a anunțat că va oferi o finanțare mai mare pentru tehnologiile cu dublă utilizare, civilă și militară, în ideea de a sprijini reînarmarea europeană în fața Rusiei, în conformitate cu o solicitare recentă venită din partea statelor membre, informează AFP, preluată de Agerpres.

Brațul financiar al UE nu este autorizat, conform mandatului, să finanțeze activități care au legătură cu armamentul în sens strict, precum munițiile sau rachetele, pentru a-și păstra ratingul excelent, care îi permite să se împrumute la dobânzi scăzute.

Însă, instituția financiară cu sediul la Luxemburg dispune de o anvelopă de șase miliarde de euro până în 2027, pentru împrumuturi în favoarea dezvoltării de produse cu dublă utilizare, precum drone sau vehicule care, în anumite versiuni, pot fi introduse pe câmpul de luptă.

Până în prezent, BEI trebuie să se asigure că minimum jumătate din veniturile pe care mizează dintr-un anumit proiect vor proveni dintr-o utilizare în scopuri civile, pentru ca acel proiect să fie eligibil de a beneficia de finanțare din partea sa. Această limită urmează să fie eliminată, împrumuturile urmând să fie acordate în viitor cu condiția să existe și o utilizare civilă pentru tehnologiile vizate, fără a fi fixat un anume procentaj. Grație acestei relaxări, va putea fi accelerată deblocarea celor șase miliarde de euro pentru apărare.

„Ne vom consolida și accelera sprijinul pentru industria europeană de securitate și apărare, protejând în același timp capacitatea noastră de finanțare și cele mai stricte standarde în materie de mediu, social și guvernanță”, a declarat vineri președintele BEI, Nadia Calvino, care a prezentat vineri acest proiect miniștrilor europeni ai Finanțelor, reuniți la Luxemburg.

Planul a fost „bine primit” de miniștrii europeni ai Finanțelor, subliniază BEI. Însă, va trebui aprobat în mod formal de Consiliul de Administrație al instituției, cu prilejul unei reuniuni care va avea loc în luna mai.

De asemenea, este avută în vedere o extindere a accesului la împrumuturile BEI pentru IMM-urile care activează în domeniul apărării, în condițiile în care până acum acestea erau complet excluse. În paralel, vor fi înființate un ghișeu unic și un grup de lucru pentru a accelera procedurile.

Acest ghișeu unic ar urma să fie operațional în luna mai, iar un plan complet de acțiune ar putea fi prezentat până în luna iunie, a explicat Nadia Calvino.

La finele lunii martie, liderii UE au cerut BEI să își relaxeze regulile pentru a finanța mai mult companiile din sectorul apărării. Anumite state membre, precum Franța, ar fi dorit să meargă și mai departe și să obțină o ridicare completă a interdicției de sprijinire a activităților cu caracter pur militar.

Banca Europeană de Investiții, cu sediul în Luxemburg, a fost constituită prin Tratatul de la Roma din 1958. Acționarii BEI sunt statele membre ale Uniunii Europene, iar accentul principal al activităților de creditare ale BEI este pus pe finanțarea de proiecte ce promovează o dezvoltare regională echilibrată și coeziunea economică și socială într-o Uniune Europeană extinsă.

Continuare

ECONOMIE

Consiliul European a dat aprobarea finală cu privire la Regulamentul Euro 7

Radio CECCAR FM

Consiliul European a adoptat, la finalul săptămânii trecute, Regulamentul Euro 7, care stabilește norme privind valorile-limită de emisii pentru vehiculele rutiere și durabilitatea bateriilor, aceasta fiind ultima etapă a procesului decizional, informează un comunicat de presă al președinției belgiene a Consiliului, citat de Agerpres.

Textul adoptat vineri include autoturismele, camionetele și vehiculele grele într-un singur act juridic și vizează reducerea în continuare a emisiilor de poluanți atmosferici generate de gazele de eșapament și de frâne. Noul regulament stabilește, de asemenea, cerințe mai stricte privind durata de viață. Regulamentul Euro 7 stabilește norme pentru emisiile de gaze de eșapament ale vehiculelor rutiere, dar și pentru alte tipuri de emisii, cum ar fi emisiile aferente abraziunii pneurilor și emisiile de particule la frânare.

Acesta introduce, de asemenea, cerințe în ceea ce privește durabilitatea bateriilor. Pentru autoturisme și camionete, regulamentul menține valorile-limită actuale ale emisiilor de gaze de eșapament Euro 6, dar introduce cerințe mai stricte pentru particulele solide. Pentru autobuzele și camioanele grele, regulamentul impune valori-limită mai stricte pentru diverși poluanți, inclusiv pentru unii care nu au fost reglementați până în prezent, cum ar fi protoxidul de azot (N2O).

În plus, Euro 7 introduce valori-limită mai stricte pentru emisiile de particule produse la frânare, cu valori-limită specifice pentru vehiculele electrice. Noile norme includ, de asemenea, cerințe mai stricte privind durata de viață pentru toate vehiculele, atât în ceea ce privește kilometrajul, cât și durata de viață.

În urma aprobării de către Consiliu a poziției Parlamentului European, actul legislativ este adoptat. După semnarea de către președinta Parlamentului European și președintele Consiliului, regulamentul se va publica în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene și va intra în vigoare în a 20-a zi de la data publicării.

Continuare

ECONOMIE

CFR Călători suplimentează numărul trenurilor în minivacanța de 1 Mai și Paște

Radio CECCAR FM

CFR Călători va asigura un program de transport special cu prilejul minivacanței de 1 Mai și Paște, pentru facilitarea deplasării pasagerilor spre destinațiile de vacanță, dar și spre domiciliu, pentru a fi alături de cei dragi, cu ocazia sărbătorilor pascale, potrivit unui comunicat al companiei, citat de Agerpres.

Prin urmare, în perioada minivacanței 30 aprilie/1 mai – 6/7 mai 2024, pasagerii au în plus față de trenurile existente în programul obișnuit de circulație mai multe legături spre Constanța și stațiunile de pe litoral, inclusiv Mangalia, cu trenuri directe din București Nord, Iași, Suceava, Oradea, Arad, Craiova, Satu Mare, Baia Mare, Sighetu Marmației, Bistrița Nord, Cluj Napoca, Brașov.

De asemenea, și călătorii din alte regiuni au la dispoziție o serie de conexiuni rapide din Capitală, pe fondul existenței mersului de tren cadențat (la 1-2 ore) pe ruta București Nord – Constanța și retur.

„În zilele cu trafic crescut din această minivacanță, CFR Călători pune la dispoziția publicului călător capacitatea maximă de transport tehnic disponibilă pentru asigurarea deplasării către zonele de interes aflate pe teritoriul țării. Se va monitoriza atent traficul de pasageri și în funcție de evoluția și dinamica cererii de călătorie, compania va suplimenta operativ cu vagoane trenurile care circulă spre/dinspre cele mai solicitate destinații în limita parcului de material rulant tehnic disponibil”, se spune în document.

Pentru a avea o predictibilitate a cererii de transport și pentru a putea adapta cât mai bine capacitatea de transport la numărul de locuri solicitat, CFR Călători recomandă pasagerilor cumpărarea cu anticipație a legitimațiilor de călătorie. Astfel, biletele în trafic intern pot fi achiziționate cu anticipație, utilizând următoarele canale de vânzare: online, direct de pe www.cfrcalatori.ro; din aplicația mobilă, de la automatele de vânzare bilete din stații sau direct de la casele de bilete din stații, agenții de voiaj CFR Călători și distribuitorii autorizați (agenții de turism).

În plus, pasagerii se pot bucura de reduceri de până la 10% la cumpărarea cu anticipație sau de 10% reducere dacă optează pentru oferta dus-întors. De asemenea, conform legii, elevii pot călători gratuit, iar studenții beneficiază de 90% reducere la călătoria cu vagoane clasa a 2-a.

Continuare

Trending