Rețele sociale

PROFESIA CONTABILĂ

Noua normalitate – adaptarea la schimbare, simpozion desfășurat la Slobozia

Radio CECCAR FM

Noua normalitate – adaptarea la schimbare a fost tema simpozionului organizat de Filiala CECCAR Ialomița la 17 noiembrie, în sala Arcadia a Centrului Cultural UNESCO „Ionel Perlea” din Slobozia. Evenimentul s-a înscris în programul manifestărilor dedicate Săptămânii Globale a Antreprenoriatului.

Necesitatea flexibilității afacerii pentru adaptarea la schimbarea mediului economic, Schimbarea fiscală – între adaptare și imposibilitatea asimilării schimbării în timp real, Finanțarea și sprijinirea mediului de afaceri – statul și fondurile europene, principalii finanțatori pentru start-up-uri și IMM-uri au fost temele de pe agenda simpozionului moderat de Camelia Malama, vicepreședinte al CECCAR.

Au participat Adrian Mocioniu – primarul municipiului Slobozia, Gheorghe Dorobăț – șef al Administrației Județene a Finanțelor Publice (AJFP) Ialomița, Virgil Șerbănescu – președintele Uniunii Generale a Industriașilor din România (UGIR) – filiala Ialomița, Eugen Dubălaru – vicepreședinte al Patronatului Tinerilor Întreprinzători din România (PTIR) – regiunea Sud-Est, alături de reprezentanți ai Agenției pentru Dezvoltare Regională (ADR) Sud Muntenia, experți contabili și contabili autorizați.

Președintele UGIR Ialomița, Virgil Șerbănescu, a vorbit despre necesitatea flexibilității afacerii pentru adaptarea la schimbarea mediului economic, menționând că trebuie să se identifice cauzele insolvenței populației și ale insolvenței antreprenoriale și, totodată, să se rezolve problemele finanțării discriminatorii a mediului privat autohton în privința dobânzilor și a costurilor bancare. Potrivit vorbitorului, întreprinderile mici și mijlocii trebuie să fie construite în funcție de cerințele pieței, iar în vederea dezvoltării întreprinderii trebuie să se aibă în vedere trei aspecte esențiale:
– marketing flexibil de producție, studii de identificare a nevoilor pieței și marketing de fluidizare a desfacerii;
– identificarea mediului concurențial și lupta pentru competitivitate;
– obținerea unor finanțări cu costuri reduse, care se reflectă în prețul produsului final, făcându-l ușor de absorbit de piață.

În privința finanțărilor cu costuri reduse, președintele UGIR Ialomița a făcut trimitere la posibilitatea accesării de fonduri europene și guvernamentale – prin Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă.

Dezbaterea temei a continuat cu intervenția vicepreședintelui PTIR – regiunea Sud-Est, Eugen Dubălaru, care a apreciat importanța punctelor de vedere exprimate în legătură cu adaptarea la schimbare, considerând că aceasta este atributul antreprenorilor, fiind esențială în sustenabilitatea oricărei afaceri.

Gheorghe Dorobăț, șeful AJFP Ialomița, a subliniat, referitor la tema Schimbarea fiscală – între adaptare și imposibilitatea asimilării schimbării în timp real, că „ (…) lipsa de claritate a reglementărilor este un aspect care afectează activitatea tuturor. Calitatea de vizionar a antreprenorilor este cea care trebuie să primeze când se construiesc bugete multianuale sau planuri de afaceri (…)”.

Cu privire la aceeași temă, conf. univ. dr. Adriana Popa a declarat: „Despre schimbare se poate vorbi în multe feluri: ca fiind sinonimă cu adaptarea și flexibilitatea sau cu inconsecvența și nestatornicia. În condițiile schimbărilor generate de evoluția piețelor globale, de dezvoltarea rapidă și diseminarea tehnologiei, cerințele clienților fiind legate de diferențierea produselor, care afectează mediul organizațional, schimbarea trebuie privită ca o nouă oportunitate, și nu ca pe o amenințare. Abilitatea companiei de a se adapta cu ușurință la schimbare este o condiție nu doar a succesului acesteia, ci și a supraviețuirii ei”. În continuare, Adriana Popa a explicat că adaptarea la schimbare se reflectă în componenta tehnică (adaptarea sistemelor IT, adaptarea logicii fiscale conform prevederilor fiscale etc.), în cea umană (instruirea personalului cu privire la noile procese/proceduri), în componenta procesuală (comunicarea cu autoritățile pentru înțelegerea modificărilor legislative și transpunerea acestora în sistemul IT, procese noi pentru colectarea informațiilor suplimentare, a tranzacțiilor, redefinirea rolurilor și responsabilităților în procesul de raportare) și în cea informațională (identificarea și analizarea noilor informații). Referitor la tehnologia informațională, Adriana Popa a precizat că aceasta reprezintă un instrument de creștere a eficienței raportării financiar-contabile, iar verificarea informațiilor în format electronic este o tendință în expansiune. Adaptarea autorităților fiscale la această tendință în procesul de colectare și utilizare a informațiilor furnizate de contribuabili este o necesitate, ar facilita respectarea de bunăvoie a obligațiilor de către contribuabili și ar permite administrațiilor fiscale să efectueze inspecții fiscale mai eficiente.

Pe parcursul întâlnirii s-a discutat, de asemenea, despre formularul 394 și despre provocările determinate de introducerea formei extinse a acestuia.

Cea de-a treia temă a simpozionului, Finanțarea și sprijinirea mediului de afaceri – statul și fondurile europene, principalii finanțatori pentru start-up-uri și IMM-uri, a fost abordată de Adrian Mocioniu, primarul municipiului Slobozia, care a adus în centrul atenției oportunitățile de investiții oferite de Parcul Industrial din Slobozia, o facilitate creată pentru antreprenori cu sprijinul fondurilor europene. Adrian Mocioniu a declarat că se încearcă identificarea problemelor comunității și integrarea acestora în proiectele de dezvoltare și sprijinire a mediului de afaceri la nivel local.

Intervenții pe tema mai sus amintită au avut și Ionuț Popa, expert comunicare ADR Sud Muntenia, și Mădălina Cilibeanu, expert în cadrul aceleiași instituții, ambii prezentând liniile deschise pentru finanțarea activității IMM-urilor.

Radu Andronic, reprezentant al firmei de consultanță FIP Consulting, a prezentat o analiză a situației existente în domeniul fondurilor europene, subliniind unele deficite de transparență și de predictibilitate în acest domeniu.

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR Maramureș: Întâlniri cu elevii care vor participa la faza județeană a Concursului de cultură și educație financiar-contabilă, ediția a II-a

Radio CECCAR FM

În perioada 1-5 aprilie, președintele Filialei CECCAR Maramureș, conf. univ. dr. Constantin Cucoșel, a participat la întâlniri cu elevii de la cinci licee din județul Maramureș, ocazie cu care s-au discutat aspecte privind regulamentul de organizare a celei de-a II-a ediții a Concursului de cultură și educație financiar-contabilă. Concursul este organizat de Ministerul Educației, în parteneriat cu Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România. Întâlnirile au avut loc la Liceul Tehnologic „Marmația” din Sighetu Marmației, Liceul din Borșa, Liceul Teologic Penticostal din Baia Mare, Colegiul Economic „Nicolae Titulescu” din Baia Mare și Liceul Tehnologic Agricol „Alexiu Berinde” din Seini.

Faza județeană a competiției, desfășurată cu sprijinul inspectoratelor școlare județene, este programată să se desfășoare la data de 19 aprilie a.c. Concursul susține educația tinerilor în domeniul financiar-contabil și își propune să contribuie la formarea noilor generații de profesioniști în domeniu. Competiția se adresează elevilor de liceu, din clasele a XI-a, filieră tehnologică, profil Servicii, calificarea profesională Tehnician în activități economice, oferindu-le oportunitatea de a-și demonstra și dezvolta cunoștințele teoretice și aplicative într-un cadru competitiv stimulativ.

Cu această ocazie au fost prezentate rolul și importanța CECCAR în formarea viitorilor profesioniști contabili și etapele necesare accesului la profesie.

(Copyright foto: ltmarmatia.ro) 

Galerie foto

CECCAR Maramureș: Întâlniri cu elevii care vor participa la faza județeană a Concursului de cultură și educație financiar-contabilă, ediția a II-a
CECCAR Maramureș: Întâlniri cu elevii care vor participa la faza județeană a Concursului de cultură și educație financiar-contabilă, ediția a II-a
CECCAR Maramureș: Întâlniri cu elevii care vor participa la faza județeană a Concursului de cultură și educație financiar-contabilă, ediția a II-a

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR a publicat traducerea în limba română a seriei privind managementul calității dedicată întreprinderilor mici, elaborată de IAASB

Radio CECCAR FM

În decembrie 2020, Consiliul pentru Standarde Internaționale de Audit și Asigurare (IAASB) a emis trei standarde privind managementul calității noi și revizuite care consolidează și modernizează abordarea firmei cu privire la managementul calității:

• Standardul Internațional privind Managementul Calității (ISQM) 1,

• ISQM 2, Revizuirea calității misiunilor, și

• ISA 220 (revizuit), Managementul calității pentru un audit al situațiilor financiare.

În acest context a fost emisă seria privind managementul calității: implementarea de către întreprinderile mici, concepută pentru a oferi sprijin practic firmelor mici în ceea ce privește implementarea ISQM 1 și ISQM 2, precum și standardele și amendamentele conexe.

Partea I-a este dedicată pregătirii pentru noile standarde de management al calității, iar Partea a II-a elaborării unui plan de implementare dedicat.

Seria include discuții și exemple ilustrative referitoare la firmele mici. Nu uitați că termenul „firmă” este definit pentru a include și un practician individual. Firmele mici se prezintă sub diferite dimensiuni și activează în baza a numeroase structuri diferite. Tratarea tuturor posibilităților diferite nu ar fi posibilă, dar seria are în vedere următoarele scenarii posibile:

• Practician individual fără personal

• Practician individual cu personal și

• Firmă cu 2-5 parteneri cu personal.

Documentele sunt elaborate pentru a oferi sfaturi și îndrumări pentru o implementare practică și tratează:

● identificarea obiectivelor dumneavoastră referitoare la calitate;

● realizarea procesului dumneavoastră de evaluare a riscurilor la adresa calității;

● identificarea răspunsurilor existente la acele riscuri la adresa calității (cunoscute și ca politici și/sau proceduri ori „controale”); și

● implementarea, documentarea și comunicarea sistemului dumneavoastră de management al calității (SOQM-ului).

Documentele sunt disponibile în limba română pe site-ul CECCAR, secțiunea Publicații–Organisme internaționale–Norme Profesionale și ghiduri.

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

Prof. univ. dr. Robert-Aurelian Șova, vicepreședinte al CECCAR, reales membru al Consiliului ETAF

Radio CECCAR FM

Adunarea Generală a membrilor European Tax Adviser Federation (ETAF) s-a reunit la Bruxelles pentru a-și alege noua conducere și a discuta strategia organismului pentru 2024, aceea de a urmări și de a evalua toate inițiativele UE în domeniul fiscal și pe probleme profesionale. Cu acest prilej, prof. univ. dr. Robert-Aurelian Șova, expert contabil și vicepreședinte al CECCAR, a fost reales ca membru în Consiliul ETAF pentru un nou mandat.

Înființată în decembrie 2015, ETAF este o organizație europeană care reunește 215.000 de profesioniști în domeniul fiscal din Franța, Germania, Belgia, România, Ungaria, Austria și Croația. Principalele obiective urmărite de ETAF sunt: furnizarea de opinii specializate în domeniul fiscal factorilor decizionali ai UE, promovarea bunei legiferări în domeniul fiscal, îmbunătățirea standardelor de calitate și a cunoștințelor profesioniștilor din domeniu, contribuirea la combaterea abuzurilor fiscale și a activităților ilegale, urmărirea elaborării unor reglementări profesionale sustenabile, creșterea transparenței, protejarea confidențialității și independenței profesiei și sprijinirea întreprinderilor într-un mediu globalizat.

În vederea îndeplinirii acestor obiective, ETAF colaborează strâns cu factorii decizionali de la nivelul UE, participând la consultările și ședințele relevante, promovează dialogul între structurile UE și părțile interesate, elaborează propuneri și pune în legătură actorii principali din domeniul fiscal, profesional și mediul de afaceri.

Continuare
PROFESIA CONTABILĂacum 10 ore

CECCAR Maramureș: Întâlniri cu elevii care vor participa la faza județeană a Concursului de cultură și educație financiar-contabilă, ediția a II-a

PROFESIA CONTABILĂacum 11 ore

CECCAR a publicat traducerea în limba română a seriei privind managementul calității dedicată întreprinderilor mici, elaborată de IAASB

ECONOMIEacum 11 ore

A fost stabilită Procedura de implementare a Programului IMM Plus

ECONOMIEacum 11 ore

ANAF: Dotarea cu AMEF, obligatorie și la automatele comerciale

ECONOMIEacum 11 ore

A doua ediție din acest an a programului de titluri de stat Fidelis, marcată de trei recorduri

PROFESIA CONTABILĂacum o zi

Prof. univ. dr. Robert-Aurelian Șova, vicepreședinte al CECCAR, reales membru al Consiliului ETAF

PROFESIA CONTABILĂacum o zi

Ghid de inițiere în 5 pași pentru o tranziție sustenabilă a IMM-urilor

PROFESIA CONTABILĂacum o zi

Schimbarea paradigmei în business: Raportarea de sustenabilitate și rolul activ al profesioniștilor contabili în asigurarea competitivității afacerilor în lanțul de valoare global

ECONOMIEacum o zi

MF propune noi reglementări privind înregistrarea în contabilitate a unor impozite

ECONOMIEacum o zi

ANAF propune extinderea listei bunurilor care fac obiectul monitorizării prin Sistemul RO e-Transport

Teodor Brates
ÎNREGISTRĂRIacum 2 zile

Economia la bani mărunți – Ediția din 16.04.2024

ECONOMIEacum 2 zile

FMI a revizuit în scădere estimările privind creșterea economiei românești în acest an

Trending